معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: با توجه به کاهش دما در سطح استان گلستان رانندگان باید زنجیر چرخ را در جاده‌های کوهستانی به همراه داشته باشند.

همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی الزامی است

به گزارش گلستان24،عادل مصدقی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: رانندگان قبل از حرکت باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا در جاده‌های لغزنده با مشکل رو به رو نشوند.

وی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته شاهد بارش‎های برف و باران در سطح استان گلستان بودیم به طوریکه در ارتفاعات غرب استان گلستان از جمله ارتفاعات «درازنو» شهرستان کردکوی، ارتفاعات «چهارباغ» در حوزه گرگان، ارتفاعات «افراتپه» در علی آبادکتول و «اولنگ» در شهرستان رامیان و «خوش‌ییلاق» در ارتفاعات آزادشهر به سمت شاهرود شاهد بارش‌های برف مناسبی بودیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان ابراز کرد: در روز گذشته مناطق کوهستانی استان گلستان بارش برف را شاهد بودیم که همکاران ما در راهداری عملیات شن، نمک‌پاشی و برف روبی را در جاده‌ها انجام دادند.

مصدقی بیان کرد: جاده‌های مناطق کوهستانی استان گلستان به شدت لغزنده است با توجه به کاهش دمای هوا که در سطح استان گلستان داشتیم رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی و ارتفاعات را دارند حتما تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی اذعان کرد: استفاده از زنجیرچرخ در برخی نقاط استان گلستان الزامی است و رانندگان از درست بودن بخاری خودرو و موارد فنی اتومبیل خود اطمینان حاصل کنند سپس به حرکت خود در جاده اقدام کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در مسیر جاده‌های کوهستانی شاهد هستیم این است که برخی از رانندگان استفاده از زنجیر چرخ را بلد نیستند لذا به آنها توصیه می‌کنیم که قبل از حرکت، یکبار برای آزمایش، زنجیرچرخ را استفاده کنند سپس اقدام به حرکت با اتومبیل خود کنند تا سفر مطمئنی را تجربه کنند.

مصدقی یادآور شد: صبحگاه امروز پدیده مه در جنگل‎های گلستان، چهارباغ، توسکستان و خوش‌ییلاق را شاهد بودیم و در گردنه خوش‌ییلاق طی شبانه روز گذشته باد و بوران و کولاک را داشتیم و متاسفانه برخی رانندگان در آن مسیر زنجیرچرخ استفاده نکردند که مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرد و در حال حاضر تردد در این مسیرها روان است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط برف و باران در مناطق کوهستانی رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در رانندگی سعه صدر را داشته باشند تا سفر امنی را تجربه کنند همکاران ما در راهداری به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا خدمات خود را به رانندگان ارائه دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با بیان اینکه رانندگان به توصیه‌های همکاران ما در راهداری توجه کنند، گفت: رانندگان قبل از حرکت با سامانه 141 مرکز مدیریت راه های استان تماس حاصل کنند و نسبت به وضعیت جوی هوا آگاه شوند سپس اقدام به حرکت کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار