استاندارگلستان:

استاندار گلستان با بیان اینکه استان از گذشته به عنوان قطب کشاورزی، دامپروری و تا حدودی گردشگری مطرح است، گفت: برای هدایت سرمایه گذاران به این حوزه ها تلاش و موانع را برطرف کنیم.

سرمایه گذاری به حوزه کشاورزی ،دامپروری و گردشگری هدایت شود

به گزارش گلستان24،سید مناف هاشمی عصر سه شنبه در نخستین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری اظهار کرد: برای تغییر نگاه مردم و جامعه نسبت به سرمایه گذاری باید تلاش شود که این موضوع با بهبود وضعیت اشتغال و رونق تولید محقق خواهد شد.
وی تأکید کرد: باید علاوه بر ترسیم سیمای آب استان، مطالعات جدید و کاربردی در حوزه آب و منابع طبیعی انجام شود تا بتوان راهکارهای لازم برای برون رفت از مشکلات را ارائه داد. 
هاشمی همچنین با تاکید بر ضرورت حضور اعضا در شورا، تصریح کرد: شرکت افرادی که طبق قانون عضو هستند، الزامی است.
وی گفت: همه باید درحوزه توسعه استان همکاری کنیم و شورای گفتگو یکی از این بخش های تاثیرگذار است.
شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بررسی و شناسایی موانع تولید و قوانین دست و پاگیر بر سر راه ارتقا کیفیت و رشد تولید را برعهده دارد تا موانع قانونی را تسهیل نماید. 
اعضای این شورا؛ استاندار، معاون اقتصادی استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان جهادکشاورزی، رییس یکی از بانکهای تخصصی، رییس دادگستری کل و دادستان مرکز استان، 4 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دبیر اتاق تعاون، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، رییس انجمن های صنفی و 8 نفر از نمایندگان بخش خصوصی هستند.
اقتصاد استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت بیشتر بر پایه کشاورزی در حدود 650 هزار هکتار زمین مستعد زراعی و نیز دامپروری استوار است، بخش صنعت در استان رونق کمتری داشته و بیشتر در حوزه واحدهای تولیدی و صنایع کوچک و تا حدودی متوسط فعال است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار