کارشناس هواشناسی گلستان گفت: سامانه سرد و بارشی تا اواخر روز سه‌شنبه لغایت روز چهارشنبه منطقه استان گلستان را ترک خواهد کرد.

بارش باران در گلستان

به گزارش گلستان24،محمدرضا رحمان‌نیا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سامانه سرد و بارشی تا اواخر روز سه‌شنبه لغایت روز چهارشنبه منطقه استان گلستان را ترک خواهد کرد.

وی تصریح کرد:  براساس الگوهای پیش‌یابی انتظار داریم که روزهای پایانی هفته شاهد جوی آرام در سطح استان گلستان باشیم.

کارشناس هواشناسی استان گلستان ابراز کرد: در حال حاضر مناطق مختلف استان گلستان هوای نیمه ابری تا قسمتی ابری است و بر اساس الگوهای پیش‌یابی آسمان استان گلستان تا آخر امروز ابری خواهد بود ولی در سطح استان گلستان بارشی نخواهیم داشت.

رحمان‌نیا خاطرنشان کرد: براساس الگوهای پیش‌یابی انتظار داریم در اواخر وقت امروز شاهد وزش باد در برخی از مناطق استان گلستان را شاهد باشیم و متعاقب آن تا فردا پوشش ابر در آسمان استان گلستان را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار سامانه سرد و ناپایدار در سطح استان گلستان از فردا شاهد بارش باران در سطح استان گلستان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان ادامه داد: انتظار داریم بارش باران در ابتدا به صورت پراکنده در سطح استان گلستان داشته باشیم و کم کم در اواسط روز انتظار داریم که بارش‌ها شکل منظم‌تری را به خودش بگیرد این وضعیت به تناوب تا اواخر روز سه‌شنبه در استان گلستان ادامه خواهد داشت.

رحمان‌نیا یادآور شد: با توجه به کاهش دمای هوا که در سطح استان گلستان داریم در ارتفاعات استان گلستان بارش برف را پیش‌بینی کردیم که همراه با پدیده مه می‌تواند باعث اختلال در تردد مسیرها برای رانندگان شود.

وی با بیان اینکه رانندگان به نکات ایمنی در سفر توجه کنند، اذعان کرد: رانندگان در نظر داشته باشند اگر سفر غیرضروری در طول هفته جاری دارند آن را به پایان هفته موکول کنند در غیر این صورت باید اقدامات ایمنی را رعایت کنند و با احتیاط رانندگی کنند.

کارشناس هواشناسی استان گلستان خاطرنشان کرد: سامانه سرد و بارشی تا اواخر روز سه‌شنبه لغایت تا روز چهارشنبه منطقه گلستان را ترک خواهد کرد و انتظار داریم که روزهای پایانی هفته جوی آرام را در سطح استان گلستان شاهد باشیم.

رحمان‌نیا با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس سردترین نقطه گلستان معرفی شده است، اذعان کرد: امروز در سردترین ساعت صبح شهرستان گنبدکاووس با دو درجه سانتیگراد سردترین نقطه گلستان معرفی شد.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهرستان گرگان بین هفت 7 الی 12 درجه سانتیگراد گزارش شد، اذعان کرد: روز گذشته شهر بندرگز با 14 درجه سانتیگراد گرم‌ترین هر استان گلستان گزارش شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار