مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تغییر رفتار مردم در مواجهه با حوادث و افزایش ایمنی از مسیر فرهنگ‌سازی و آموزش مداوم می‌گذرد.

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران برای کارکنان  دستگاه‌های دولتی گلستان

به گزارش گلستان24،صادقعلی مقدم صبح امروز در جلسه آموزشی مدیریت بحران در پزشکی قانونی استان گلستان اظهار کرد: به آموزش باور داریم و در سال اخیر نیز این موضوع در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مدیریت بحران برای تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و دستگاه‌های عملیاتی از جمله برنامه‌هایی بوده که در سال جاری عملیاتی شده است.
مقدم تصریح کرد: علاوه بر این دوره‌ها جمعیت هلال احمر استان، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری گرگان نیز در سال جاری با همکاری فرمانداری ها، علاوه بر مرکز استان، همچون گذشته، دوره‌های جامعه محور را در سطح شهرستان‌های استان برگزار کرده‌اند.
وی ادامه داد: این آموزش‌ها به دنبال افزایش تاب‌آوری و ارتقای مهارت‌های فردی جامعه در مواجهه با حوادث احتمالی بوده است.

*لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران برای کارکنان  دستگاه‌های دولتی گلستان
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با انتقاد از فقدان برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران در برخی از دستگاه‌های عملیاتی و اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های دولتی این آموزش را از کارکنان دستگاه خود که در دسترس هستند، شروع کنند تا حداقل بتوانند این جامعه را نسبت به آشنایی با اصول اولیه زندگی در شرایط خاص مواجهه با حوادث و حتی شرایط بحرانی آشنا کنند.
 مقدم اضافه کرد: باید پذیرفت هنوز جامعه تصور درستی از نیازهای واقعی خود در حوزه زندگی اجتماعی ندارد و به این باور نرسیده که یک آموزش ساده امداد و نجات یا داشتن یک کپسول ایمن در خودرو یا محل زندگی، به چه میزان می‌تواند موجب نجات وی یا دیگران شود و از خسارت‌های فراوان مادی جلوگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان بارها اعلام کرده که به طور جدی آماده است آموزش‌های همگانی در عرصه امداد و نجات را به شکل رایگان در اختیار دستگاه‌ها و حتی بخش‌های مختلف جامعه ارائه کند که با توجه به این آمادگی، کم‌توجهی دستگاه‌ها به چنین ظرفیتی درست نیست.
 مقدم با تشکر از پزشکی قانونی استان برای برگزاری دوره مدیریت بحران در این دستگاه تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا برای آموزش مرتبط با مدیریت بحران، علاوه بر ظرفیت مجموعه، از توانمندی دستگاه‌های استانی نیز استفاده کند، تا کیفیت دوره آموزشی را ارتقاء ببخشد.
*جمعیت هلال احمر بهترین ظرفیت آموزشی گلستان در عرصه ایمنی و ارتقای تاب‌‌آوری
وی یادآور شد: به زودی دوره آموزشی با موضوع جنسیتی نیز برای بانوان شاغل در استانداری، فرمانداری‌های تابعه و خبرنگاران بانوی استان در مدیریت بحران برگزار می‌شود که هماهنگی‌های ابتدایی نیز برای برگزاری این دوره به عمل‌ آمده است.
دوره آموزشی مدیریت بحران به مدت دو روز برای کارکنان پزشکی قانونی استان برگزار شد و با هماهنگی مدیریت بحران علاوه بر اساتیدی از این مجموعه، مدرسانی از جمعیت هلال احمر استان نیز نسبت به تدریس مباحث مرتبط به شکل تئوری و عملی اقدام کرده‌اند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار