مدیرکل ورزش و جوانان گلستان:

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: اسبدوانی گلستان وارث مدیریت ضعیف فدراسیون سوارکاری در گذشته است.

فدراسیون سوارکاری به دنبال منافع خودش است/ محرومیت اسب سردار آزمون به دلیل مشکل فدراسیون با این فوتبالیست گلستانی است

به گزارش گلستان24؛بهمن طیبی صبح سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به حواشی کورس اسبدوانی گنبد، اظهار کرد: برگرداندن مدیریت مجموعه سوارکاری و رقابت‌های اسبدوانی به گلستان خواست جدی جامعه سوارکاری استان بود و این خواسته هنوز هم پابرجاست.

وی افزود: فدراسیون سوارکاری با تشکیل جلسه کمیته انضباطی اعلام کرد رئیس هیئت سوارکاری گنبد باید برکنار شود و رئیس این هیئت می‌تواند این موضوع را پیگیری کند و ایشان هم به دلیل تهمت‌های وارده اعتراض کرده است.

وی تصریح کرد: عزل و نصب روسای هیئت‌های شهرستانی بر اساس آئین نامه مشخص است و رئیس هیئت شهرستان با معرفی رئیس اداره ورزش و جوانان آن شهرستان و توسط رئیس هیئت استان منصوب می‌شود.

فدراسیون سوارکاری به دنبال منافع خودش است

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در خصوص اعلام محرومیت اسب‌ها توسط فدراسیون سوارکاری، خاطرنشان کرد: رئیس هیئت سوارکاری گنبد می‌گوید در تمامی ادوار در صورت دوپینگ مربی را محروم می‌کنند در حالی که فدراسیون سوارکاری محرومیت را برای اسب‌ها اعمال کرده و محرومیت اسب سردار آزمون به دلیل مشکل آنها با این فوتبالیست گلستانی بوده است.

طیبی ادامه داد: سردار آزمون یک قهرمان ملی است که موجب بی مهری فدراسیون سوارکاری قرار گرفته و این اتفاق موجب تاسف است.

وی یادآور شد: فدراسیون سوارکاری در حالی به ارسال نمونه‌های دوپینگ به دوبی اعتراض داشت که خودشان ۱۵ سال نمونه‌ها را به دوبی می‌فرستادند و اکنون نمونه‌های دوپینگ اسب‌های شرکت کننده در کورس گنبد به استرالیا ارسال می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد.

طیبی با بیان اینکه از همان ابتدا قرار بود با همکاری فدراسیون سوارکاری در استان گلستان کورس ملی برگزار کنیم، گفت: شرط بر این بود تا عواید مالی برگزاری کورس در استان گلستان باقی بماند و در مجموعه هزینه شود اما فدراسیون نامه زده که باید سودهای حاصل از کورس را به حساب ما واریز کنید.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد فدراسیون سوارکاری به دنبال برگزاری کورس اسبدوانی در گلستان نیست و فقط به دنبال منافع خودش است.

وی ادامه داد: گلستان برای برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی در استان فضای نامناسبی را تحویل گرفته و وارث شرایط نامناسبی است که فدراسیون در گذشته ایجاد کرده بود و امروز خوشحاایم که استان گلستان و شهرستان‌ها به دنبال اصلاح آن هستند.

نگاه هیئت سوارکاری گلستان هم مانند فدراسیون است

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در خصوص درگیری مسلحانه که هفته گذشته در مجموعه سوارکاری گنبد رخ داد، اظهار کرد: فضایی که موجب این درگیری شده بود را فدراسیون سوارکاری از سال‌های گذشته به جای گذاشته بود و مثل اینکه فراموش کرده‌اند در زمان مدیریت آنها چه درگیری‌هایی رخ داده و گویا حافظه مسئولان فدراسیون سوارکاری ضعیف شده است.

طیبی افزود: پیش بینی مسابقات ۲۰ سال است که در کورس اسبدوانی انجام می‌شود و قماربازی هم از سال‌های قبل در آنجا اتفاق می‌افتد و ارثیه فدراسیون سوارکاری است.

وی در خصوص موضع هیئت سوارکاری استان گلستان گفت: نشستی با هیئت سوارکاری استان داشتیم و آنها هم نگاه فدراسیون سوارکاری را دارند.

طیبی بیان کرد: خوشحالیم که در اختیار گرفتن مدیریت مجموعه و کورس موجب شد تا هیئت‌های شهرستانی ما دارای حساب بانکی و گردش مالی شوند و این نکته را باید ذکر کنم که هیئت‌های شهرستانی طبق اساسنامه مجاز هستند با هماهنگی اداره ورزش و جوانان آن شهرستان مسابقه برگزار کنند.

وی یادآور شد: ما برای شفافیت مالی از شورای تامین و بازرسی درخواست کردیم تا این بخش را بررسی کند و این اتفاق رخ داد و مشکلی هم نبود.

وی خاطرنشان کرد: با در اختیار گرفتن مجموعه سوارکاری و مدیریت برگزاری کورس، جوایز مسابقات در سال نخست حدود ۸۰ درصد و در سال دوم حدود ۹۰ درصد افزایش داشته و شاهد آبادانی در مجموعه‌ها هم بودیم.

همکاری ما با فدراسیون سوارکاری منوط به همکاری آنها با ماست

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در پاسخ به این سوال که نتیجه این اختلافات با فدراسیون سوارکاری چه خواهد شد، گفت: ما تابع دستورات وزارت ورزش و جوانان هستیم و حتی بازرس وزارتخانه هم برای بررسی به گنبد آمد و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

طیبی افزود: سیاست‌های فدراسیون سوارکاری با سیاست دیگر فدراسیون‌ها متفاوت است و ما زمانی همکاری خواهیم کرد که این همکاری دو طرفه باشد.

وی ادامه داد: ما آمادگی برگزاری کورس اسبدوانی ملی در استان گلستان را داریم اما همکاری ما با فدراسیون سوارکاری منوط به همکاری آنها با ماست.

وی یادآور شد: حرف ما این است که فدراسیون سوارکاری فقط باید بر این رقابت‌ها نظارت داشته باشد و نفع و ضرر مالی آن برای استان باشد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار