مدیرکل محیط زیست گلستان:

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی از لحاظ آلودگی های صنعتی در هوای استان گلستان وجود ندارد.

آلودگی صنعتی در هوای گلستان وجود ندارد

به گزارش گلستان24؛،امیر عبدوس مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گلستان گفت: مخاطرات زیست محیطی استان را باید به دو دسته مخاطرات زیست محیطی با منشاء طبیعی و منشاء انسان ساخت بررسی کرد که برخی از مخاطرات با منشاء طبیعی از جمله تغییرات اقلیم و ریز گرد‌ها نیز ریشه انسان ساخت دارند.

وی ادامه داد: مخاطرات انسان ساخت ناشی از بارگذاری اقتصادی بیش از حد بر منابع پایه و بهره برداری بی رویه از این منابع است که باعث کاهش تنوع زیستی استان در حوزه‌های تنوع زیستی گیاهی و جانوری شده است.

عبدوس گفت: به دلیل وجود رطوبت هوا، باد‌های موسمی و سرانه مطلوب فضای سبز در گلستان، این استان در شرایط خطر آلودگی هوا قرار ندارد.

وی افزود: آلودگی‌هایی مرتبط با برخی از صنایع از جمله کارخانجات سیمان، واحد‌های نیروگاهی و واحد‌های تولید ایزوگام در استان وجود داشته که با برخورد محیط زیست، این آلودگی‌ها هم برطرف شده است.

عبدوس به موضوع ورود ریزگرد به استان از سمت کشور ترکمنستان اشاره کرد و گفت: هنوز در استان گلستان شرایط ریزگرد به اوضاع بحرانی مانند استان‌های جنوبی و غربی کشور نرسیده است. 

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: فعالیت‌های دیپلماتیک برای مهار ریزگرد‌هایی که از کشور ترکمنستان وارد گلستان می‌شود، آغاز نشده است که نیاز است در این زمینه اقداماتی صورت گیرد تا استان ما در آینده دچار مشکلات ریزگرد نشود.

وی افزود: مرکزی به عنوان، مرکز مقابله با ریزگردها، در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده است که بزودی جلساتی را با آن‌ها خواهیم داشت و مشکلات استان در زمینه ریزگرد را منعکس خواهیم کرد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار