امام جمعه بندرترکمن:

امام جمعه شهرستان بندرترکمن: اهمیت دادن به مشترکات در بین شیعه و سنی باعث از بین رفتن اختلافات در بین این دو مذهب است.

اهمیت دادن به مشترکات شیعه و سنی باعث از بین رفتن اختلافات است

به گزارش گلستان24؛به نقل از طوبی گلستان؛ حجت الاسلام محمد صالح منصوری ضمن تقدیر وتشکر از این پایگاه خبری تحلیلی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ابتداء یادی کنیم از امام و شهدا و بخصوص شهدای روحانیت که با جان فشانی هایی که در دفاع مقدس و در جاهای دیگر انجام داده اند تا امروز ما در رفاه باشیم.

منصوری با اشاره به تقویت و برگزاری نشست بین علمای اهل سنت و تشیع افزود: اینکه این نشست ها باعث ایجاد صمیمیت می شود شکی نیست، حضرت امام (ره) فرمودند: علما کنار هم بنشینند وچای بخورند از دل این چیزها بیرون می آید.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: متاسفانه امروز اهل سنت اهل تشیع را نشناخته و اهل تشیع هم اهل سنت را نشناخته اند، علت بروز اختلافات هم به همین علت است. برخی ها به بنده می گویند که شما چطور درمیان اهل سنت انقدر راحت زندگی می کنید آنها نمی دانند که اهل سنت و تشیع مشترکات زیادی با هم دارند ولی متاسفانه ما هرگز نیامدیم روی مشترکات یکدیگر مانور دهیم تا مردم دیگر هم متوجه آن شوند.

وی با اشاره به تقویت نشست های گوناگون در بین شیعه و سنی تصریح کرد: در بحث مساجد که امام (ره) فرمودند مسجد سنگر است در صدر اسلام هم اینطور بود یعنی جنگ را می آمدند در مسجد طرح ریزی می کردند خطبه عقد، مباحث اقتصادی و فرهنگی همه در مسجد مطرح می شد سنگر یعنی همین، این نشان از جایگاه مهم مسجد را می رساند.

منصوری ادامه داد: مسجد بعنوان عامل تربیتی است متربیان مساجد در کنار امام جماعت می توانند به رشد بالینی برسند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار