علیرضا فدایی، از مربیان شهدای غواص در دفاع مقدس؛

در حوزه کارهای فرهنگی هر چه کار کنیم کم است و باز در آخر به امام (ره) و شهدای عزیزمان بدهکارخواهیم بود، هیچ وقت نمی توان ادعا کرد کار فرهنگی دیگر کافی است.

در عرصه "فرهنگ" هر چه کار کنیم باز هم به امام و شهدا بدهکارخواهیم بود

علیرضا فدایی، مسئول فرهنگی دفتر امام جمعه خان ببین، بیست و دو سال است که کارهای فرهنگی دفتر امام جمعه خان ببین را انجام می دهد. فدایی همچنین در بخش راهیان نور، به ساخت مستند ، فیلم برداری و عکسبرداری مشغول است.

وی در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اعتقاد به این که در حوزه کارهای فرهنگی هر چه کار کنیم کم است و باز در آخر به امام (ره) و شهدای عزیزمان بدهکارخواهیم بود، می گوید: هیچ وقت نمی توان ادعا کرد کار فرهنگی دیگر کافی است. دشمن خیلی از ما جلو تر است. او وسائل پیشرفته تری دارد. متاسفانه در این زمینه در استان ما خیلی کم کار شده است.

علیرضا فدایی مربی شهدای غواص کار فرهنگی

فدایی با اشاره به این موضوع که کارهای فرهنگی استان معمولا خود جوش است، می گوید: حمایت مسئولین در این حوزه بسیار ضعیف است. شاید کم کار شده و فعالیت های فرهنگی به چشم آقایان نمی آید.  هر کس به نظام، امام(ره) و شهدا تعهد دارد، خودش وارد میدان می شود و خودجوش عمل می کند.

علیرضا فدایی معتقد است حضور شهدای غواص در این موقعیت، عنایت خود شهدا بوده است. وی ادامه می دهد: همیشه اینگونه بوده است. بعد از جنگ هر زمان که به مشکل خوردیم ، آن ها حضور پیدا  کرده اند.

وی که در دفاع مقدس از مربیان شهدای غواص بوده است می گوید: آن ها از دوستان نزدیک من بودند.  اما پای من تیر خورده بود و نتوانستم همراه آن ها در عملیات شرکت کنم. لیاقتش را نداشتم که همراه آن ها بروم. یاد آوری خاطرات  آن ها خیلی برایم سخت است.

علیرضا فدایی مربی شهدای غواص کار فرهنگی

این رزمنده دفاع مقدس می گوید: زمان آموزش بچه های غواص در آب سرد و آن شرایط سخت، شهید حاج حسین بصیر، با یک ظرف عسل و یک قاشق می آمد. بچه ها لرزان که از آب بیرون می آمدند می گفت دهانتان را باز کنید و یک قاشق عسل توی دهانشان می ریخت.

این فعال فرهنگی همچنین از مراسم یادواره شهدای سال 94 خبر می دهد و می گوید:  این مراسم در اوایل مهر ماه برگزار می شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار