فرماندار ویژه گنبدکاووس خبر داد

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به اینکه هفت مدرسه در منطقه مرزی فرسوده و قدیمی هستند، 5 میلیارد ریال برای مقاوم‌سازی مدرسه «کرند» در نظر گرفته شده است.

500 میلیون تومان اعتبار برای مقاوم سازی مدارس گنبد

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی فرمانداری گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه در سال جاری از محل اعتبارات تملک و دارایی شهرستان 14 میلیارد و500 میلیون تومان به حوزه آموزش و پرورش مصوب شد، اظهار کرد: اعتبارات امسال آموزش و پرورش از محل اعتبارات تملک و دارایی، بیش از چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و یک سوم از اعتبارات آموزش و پرورش شهرستان، چیزی در حدود 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به بخش داشلی‌برون تخصیص یافت.
وی افزود: این اعتبارات در جهت مقاوم‌سازی مدارس بخش مرزی، ساخت مدرسه جدید در این مناطق و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بوده که بیشترین دغدغه ما در زمینه پوشش تحصیلی دانش آموزان است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به اینکه هفت مدرسه در منطقه مرزی فرسوده و قدیمی هستند، 5 میلیارد ریال برای مقاوم‌سازی مدرسه «کرند» در نظر گرفته شده است.
کریمی تاکید کرد: یکی از مواردی که آموزش و پرورش باید مورد توجه جدی قرار دهد، توسعه و ایجاد فضای سبز در مناطق مرزی به ویژه مدارس آن است و نیاز است در حوزه فرهنگ‌سازی و توسعه فضای سبز اقداماتی صورت گیرد.
وی یادآور شد: بخش داشلی‌برون به جهت محرومیت مضاعف، مرزی بودن برای ما مهم است و تکلیف داریم تا شرایطی فراهم کنیم که ماندگاری مرزنشینان واقعی که همانا مردم شریف منطقه هستند، افزایش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار