کارشناس هواشناسی استان گلستان از سرد شدن دمای هوای این استان خبر داد و گفت: دمای هوا در گلستان بین هشت الی 10 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

سرد شدن دمای هوای استان گلستان

به گزارش گلستان24؛محمد بلبلی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس الگوهای پیش‌یابی هواشناسی استان گلستان انتظار داریم دمای هوای استان گلستان امروز بین هشت الی 10 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

وی تصریح کرد: بعد از یک الی دو روزی که هوای پاییزه در استان گلستان حاکم بود و بویژه در روز گذشته که هوای گرم و خشکی را در سطح استان شاهد بودیم هم اکنون آسمان گرگان صاف تا قسمتی ابری است و رطوبت نسبی 90درصد گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی استان گلستان ابراز کرد: جهت وزش باد در سطح شهرستان گرگان جنوب غربی است و سرعت وزش باد در سطح زمین پنج متر بر ثانیه گزارش شده است و دمای هوای شهرستان گرگان سه درجه سانتیگراد است.

بلبلی با اشاره به اینکه دمای هوای شهرستان گرگان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: دمای هوای شهرستان گرگان نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهاردرجه سانتیگراد کاهش پیدا کرده است و دمای هوا خنک‌تر شده است.

وی اذعان کرد: روز گذشته دمای هوا در تمامی شهرستان‌های گلستان بسیار بالا بود و تمام نقاط گلستان دمای بیش از 20 درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

کارشناس هواشناسی استان گلستان یادآور شد: شهرستان گنبدکاووس در روز گذشته به عنوان گرمترین نقطه استان گلستان معرفی شد و دمای حداکثر 24 درجه سانتیگراد را تجربه کرد.

بلبلی با بیان اینکه شهرستان گرگان سردترین نقطه گلستان گزارش شد، افزود: بر اساس الگوهای پیش‌یابی اداره هواشناسی گلستان در روز گذشته شهرستان گرگان با دمای حداقل یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان گلستان معرفی شد.

وی تصریح کرد: از امروز به تدریج استان گلستان تحت سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که انتظار داریم افزایش باد، افزایش رعد و برق و بارش باران در نواحی استان گلستان داشته باشیم.

کارشناس هواشناسی استان گلستان ابراز کرد: بارش باران در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و پدیده مه غلیظ در برخی ساعات و همچنین وزش باد شدید در برخی نقاط استان گلستان دور از انتظار نیست.

بلبلی از کاهش دمای هوا در سطح استان گلستان خبر داد و گفت: انتظار داریم دمای هوا در سطح استان گلستان کاهش یابد و طوفانی شدن دریا نیز دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: امیدواریم بارندگی خوبی در سطح استان گلستان را شاهد باشیم و کاهش دمای هوا بین هشت الی 10 درجه سانتیگراد را پیش بینی می کنیم.

کارشناس هواشناسی استان گلستان از خارج شدن سامانه ناپایدار جوی در گلستان خبر داد و ابراز کرد: به تدریج سامانه سرد و بارشی از فردا استان گلستان را ترک کند و پدیده مه و وزش باد کاهش خواهد یافت.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار