دبیر هیات قایقرانی استان گلستان:

دبیر هیات قایقرانی استان گلستان گفت: دختران قایقران گلستانی پس از ورود به دانشگاه یا ازدواج دیگر تمایلی به ادامه حضور در ورزش قهرمانی و حرفه ای این رشته ندارند.

دختران قایقران گلستانی پس از ورود به دانشگاه یا ازدواج با ورزش خداحافظی می کنند

به گزارش گلستان 24،علی اصولی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال های گذشته دختران مستعد زیادی در قایقرانی استان مشغول فعالیت بودند و امیدوار بودیم که با تداوم فعالیت حرفه ای در مسابقات معتبر افتخار کسب کنند، اما بسیاری از آنان پس از ازدواج و یا ورود به دانشگاه ، تمایلی به ادامه حضور حرفه ای در ورزش نداشتند.
وی بیان کرد: هم اینک استان چندین ورزشکار مستعد در رده های سنی نوجوانان و جوانان دارد که امیدواریم با ماندگاری آنها در ورزش حرفه ای، شاهد کسب مدال و افتخارات برای گلستان باشیم.
دبیر هیات قایقرانی گلستان افزود: یکی دیگر از دلایل جدایی این ورزشکاران از دنیای حرفه ای و قهرمانی؛ دشواری و سختی بسیار این رشته بوده که موجب کاهش انگیزه ها در استمرار قایقرانی می شود.
اصولی در ادامه به آغاز دهمین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی آبهای آرام زنان به میزبانی بندرترکمن در غرب گلستان از سوم بهمن اشاره کرد و گفت: در اردوی آماده سازی چهار ملی پوش اعزامی به رقابت های آسیایی جاکارتا حضور دارند و تمرینات خود را تا 22 بهمن در این شهرستان برگزار می کنند.
وی بیان کرد: هدیه کاظمی از هرمزگان و آرزو حکیمی ازهمدان در بخش کایاک، آتنا رئوفی از گیلان و مهسا کهنسال از خوزستان در بخش کانو کانادایی نفرات دعوت شده به این مرحله از اردو هستند.
اصولی همچنین گفت که اینک قایقرانی گلستان تیمی در رده سنی جوانان و نوجوانان دختر دارد که در طول برگزاری این اردو ، ورزشکاران آن در کنار ملی پوشان به تمرین خواهند پرداخت.
به گفته وی؛ تمرین در کنار ملی پوشان و زیر نظر سرمربی تیم ملی می تواند منجر به ایجاد انگیزه در ورزشکاران جوان گلستانی شود و آنها را برای ادامه حضور در ورزش حرفه ای مصمم و با انگیزه کند.
وی؛ کمبود مکان تمرین را از مشکلات ورزشکاران این رشته اعلام کرد و گفت: یکی از بهترین مکان های تمرین قایقرانان گلستان آب بندان روستای محمدآباد گرگان است که در فصل تابستان به دلیل استفاده از آن برای مصارف کشاورزی و کاهش سطح آب، امکان تمرین قایقرانی وجود ندارد.
هم اینک عادل مجللی تنها قایقران ملی و مدال آور گلستان است که افتخارات فراوانی از جمله حضور در رقابت های المپیک را در کارنامه ورزشی دارد. 
فاطمه مجللی خواهر وی که در حوزه مربیگری قایقرانی زنان فعال است، در اردوی تیم ملی بانوان در بندرترکمن به عنوان عضو کادر فنی بر تمرینات ملی پوشان نظارت می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار