معاون راه آهن خبر داد؛

معاون مسافری راه آهن از راه اندازی اولین قطار گردشگری چند روزه در مسیر تهران- اصفهان- یزد در دهه فجر امسال خبر داد.

راه اندازی قطار گردشگری ۴ روزه در دهه فجر

به گزارش گلستان 24، میرحسن موسوی در نشست خبری درباره مسیرهای جدید قطار گردشگری گفت: از سال ۹۳ قطارهای گردشگری خارجی وارد ایران شد و تاکنون گردشگران از کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و استرالیا با استفاده از قطار از ایران دیدن کردند.

وی ادامه داد: تا پایان امسال ۷ قطار از مرزهای سرخس و رازی، گردشگران خارجی را به ایران آورده و از شهرهای زنجان، یزد، شیراز، اصفهان، تهران و مشهد دیدن کردند.

معاون مسافری شرکت راه آهن تصریح کرد: تاکنون ۵۰۰ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی، اجتماعی، مذهبی و گردشگری ایران بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ شرکت راه آهن راه اندازی قطارهای گرشگری داخلی را هم در دستور کار قرار داد که در حال حاضر در مسیرهای مشهد-نیشابور، اهواز-تنگه ۵، تهران-سوادکوه، تهران-بادرود، گرگان- اینچه برون، تبریز- رازی، تبریز- جلفا و چند مسیر موقتی دیگر این قطارها فعال هستند.

به گفته موسوی، قطار گردشگری تهران-سوادکوه که در دو روز پایانی هر هفته مسافران را یک روزه از تهران به سوادکوه برده و مجددا به تهران برمی گرداند با استقبال خوبی مواجه شده متولی برگزاری این تور، بخش خصوصی است. همچنین قطار گردشگری بیابان گردی تهران-بادرود نیز که در مدت کوتاهی با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده، از سوی مردم با استقبال روبرو شده است.

وی، راه اندازی قطار گردشگری چند روزه را هم از دیگر برنامه های توسعه قطارهای گردشگری عنوان و اظهار کرد: قطار گردشگری تهران-اصفهان-یزد و بازگشت به تهران از روز ۱۸ بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد. این قطار در مدت ۴ روز گردشگران را به مبلغ ۵۹۰ هزار تومان و در هر سفر ۱۶۰ نفر را در این تور جابه جا خواهد کرد. همچنین نرخ ذکر شده برای هزینه اقامت یک شب در هتل به همراه وعده های غذایی و ورودی اماکن گردشگری محاسبه شده است.

معاون راه آهن تاکید کرد: از دو هفته قبل ستاد سفرهای ریلی نوروزی در شرکت راه آهن ایجاد شده و جلساتی با شرکت های ریلی برگزار کرده است که از بهمن ماه جاری پیش فروش بلیت های نوروزی آغاز خواهد شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار