در برنامه تلویزیونی گفتمان شبکه گلستان عنوان شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با وجود تلاش‌های دادگستری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، هنوز برخی دستگاه‌های فرهنگی و متولیان این بخش، متناسب با نیاز روز جامعه به روز و همگام نشده‌اند.

انتقاد رئیس کل دادگستری گلستان از کوتاهی برخی دستگاه‌های فرهنگی استان در امر فرهنگ‌سازی

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در برنامه تلویزیونی گفتمان شبکه گلستان با موضوع پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: هر چند پیشگیری از وقوع جرم تکلیف قانونی دستگاه قضایی است اما این دستگاه بدون همراهی سازمان‌ها و دستگاه‌های تاثیرگذار این بخش، کار زیادی از پیش نخواهد برد
وی تصریح کرد: اگر سازمان‌ها، بانک و فعالان اقتصادی و فرهنگی هر کدام در حیطه کاری خود، به قانون عمل کنند و توصیه‌های پیشگیری قضایی و انتظامی را جدی بگیرند، پرونده کمتری در محاکم استان تشکیل می‌شود.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: وقتی هنوز برخی بانک‌های استان دوربین مداربسته نصب نکرده‌اند و هنگام پرداخت وام‌های کلان، ضمانت‌های لازم را اخذ نمی‌کنند چگونه انتظار داریم میزان سرقت، اختلاس و مطالبات بانکی کاهش یابد.
هاشمیان افزود: وقتی کودکان مهارت‌های رفتاری و کنترل هیجان و خشم را انچنان که شایسته است نمی آموزند ، نباید از وقوع قتل بر سر مسائل کوچک مانند بوق زدن، جای پارکینگ و پارس سگ شگفت زده شویم .
وی تاکید کرد: هر چند مسائل اقتصادی می‌تواند نقش مهمی در پایین آمدن استانه صبر مردم داشته باشد اما فقدان آموزش مهارت‌های رفتاری را نیز در بروز ناهنجاری‌ها نباید نادیده گرفت.
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: باید نگاه‌ها را از برخورد قضایی و انتظامی به سمت کارهای فرهنگی و پیشگیرانه، تغییر داد.
هاشمیان گفت: تا وقتی برخی مدیران دستگاه‌های فرهنگی در خانه و محل کار بنشینند و انتظار داشته باشند مردم به سمت آنان بیایند، نمی‌توان به اثرگذاری اقدامات فرهنگی امیدوار بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار