معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با زبان هنر می توان به ارزش های جامعه حاکمیت بخشید و برای تبیین ارزش ها و مبانی دینی از آن استفاده کرد.

هنر راهگشای خوبی برای عرضه فرهنگ دینی/ با زبان هنر می توان به ارزش های جامعه حاکمیت بخشید

به گزارش گلستان 24،حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سایری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه ای تحت عنوان حوزه هنری مشغول به فعالیت است که در راستای کارهای دینی در عرصه های مختلف هنری ورود پیدا کرده است.

 

وی افزود: این مجموعه برای کودکان، نوجوانان فعالیت هایی را در دستور کار خود قرار داده و برای سنین بالا در بحث دانشگاه تحت عنوان دانشگاه سوره فعالیت می کند.

 

حجت الاسلام سایری انیمیشن شکرستان را از مجموعه فعالیت های سازمان دانست و اظهارداشت: مستندی با عنوان در امتداد افق از مجموعه فعالیت هایی است که از شبکه های مختلف سیما پخش می شود.

 

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته توانستیم در بخش شعر آیینی و ادبیات ورود پیدا کنیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بسیاری از محتواها را می توان در قالب هنر به جامعه عرضه کرد و شاهد اثرات آن بود.

 

وی افزود: گاهی از اوقات آنچه را که می خواهیم به جامعه انتقال دهیم با ساخت یک فیلم می توان آن را انتقال داد و اگر این فرصت را غنیمت شماریم از اثرگذاری بیشتری بهره مند خواهیم شد.

 

حجت الاسلام سایری با بیان اینکه قالب هنر راهگشای خوبی برای عرضه فرهنگ دینی است، اظهارداشت: آنچه در اهداف اسلام وجود دارد با زبان هنر می توان به آن رسید.

 

وی تصریح کرد: اکنون بیش از 300 سینما در کشور زیر نظر حوزه هنری مشغول به فعالیت هستند و ما هر فیلمی را قابل پخش نمی دانیم و باید در راستای ماموریت های دینی باشد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با توجه به اینکه مجموعه های بسیاری همچون شبکه مبلغین، مداحان، هیئت های مذهبی، خانه های قرآن و موسسات قرآنی تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت هستند که این سازمان سعی دارد تا زبان هنر استفاده کند.

 

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات از این حوزه غافل نیست، افزود: با توجه به اینکه این حوزه هزینه بر است نیازمند به مساعدت بیشتری است و باید تخصیص اعتبار لازم صورت گیرد.

 

حجت الاسلام سایری اظهارداشت: با زبان هنر می توان به ارزش های جامعه حاکمیت بخشید و برای تبیین ارزش ها و مبانی دینی از آن استفاده کرد./شبستان

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار