گزارشی از سی و پنجمین جلسه علنی شورای پنجم گرگان؛

بخش اعظم سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای پنجم گرگان با اولین حضور شهردار جدید این شهر، به بحث گردشگری و لزوم تقویت جاذبه های گرگان برای مسافران اختصاص یافت.

عقد تفاهمنامه همکاری با دیگر نقاط کشور برای معرفی گرگان

به گزارش گلستان24؛به نقل از پاسرو؛ سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای پنجم شهر گرگان با حضور شهردار جدید این شهر به عنوان اولین جلسه شورایی وی برگزار شد.

بخش اعظم این جلسه که مهمانانی از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان داشت به حضور استان گلستان در جشنواره بین المللی گردشگری اختصاص پیدا کرد.

عقد تفاهمنامه همکاری با دیگر نقاط کشور برای معرفی گرگان/ گرگان باید ازشهر ایده آل به شهر گردشگر تبدیل شود

رحمان فرمانی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان در این جلسه گفت: این اولین بار بود که به صورت مشترک در یازدهمین نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان بزرگترین رویداد گردشگری کشور حضور داشتیم که این مهم بهترین فرصت و محل برای معرفی استان ما بود.

وی با بیان اینکه نشست های متعدد و فشرده ای در طول چهار روز نمایشگاه با دستگاه های دیگر استان ها و شهرستان ها برگزار کردیم، افزود: تفاهمنامه های مشترکی بین شورای شهر و شهرداری گرگان با دیگر شهرهای استان های کشور جهت تبلیغات محیطی و معرفی گرگان در دیگر نقاط ایران برای جذب گردشگر منعقد شد.

فرمانی گلستان را پایتخت طبیعت گردی ایران خواند و خاطرنشان کرد: ما در طول این جشنواره در بحث رسانه ای نیز توانستیم موفق باشیم و اسم استان و شهر خود را مطرح کنیم

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان در ادامه اذعان کرد: شهر ایده آل شهری است که جامعه محور است اما شهر گردشگر علاوه بر شهروند خود به فکر گردشگر نیز است علاوه بر مدیریت هزینه به فکر مدیریت درآمد نیز است، ما باید از شهر ایده آل یه شهر گردشگر برسیم و در تلاش هستیم شهر گرگان را از شهر ایده آل به سمت خلاق گردشگری ببریم.

با آمدن دادبود افق روشنی فراروی گرگان دیده می شود

حمیدرضا آقاملایی، از اعضای شورای شهر گرگان نیز در این خصوص متذکر شد: امروز سه صنعت در دنیا حرف اول را می زنند اولین آن نفت است، دومین آن خودروسازی و سومین آن گردشگری است که متاسفانه ما از دومین و سومین آن به رغم تعدد نعمت های خدادادی که داریم، کم نصیب هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید بخش گردشگری در کشور بویژه در استان گلستان و شهرستان گرگان تقویت شود، تصریح کرد: یکی از پربازدیدترین و شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، غرفه استان گلستان بود.

آقاملایی ابراز کرد: این نمایشگاه تنها نمایشگاه دارای مجوز قانونی از سازمان توسعه تجارت جهانی در حوزه گردشگری بود که 21 کشور در آن شرکت کردند.

این عضور شورا همچنین خاطرنشان کرد: نمایشگاه ها و جشنواره های این چنینی فرصتی برای شناساندن داشته های فرهنگی و تاریخی و طبیعی ما به دیگران است لذا باید ابتدا ظرفیت خود را شناخته و سپس پا به عرصه معرفی بگذاریم.

آقاملایی در پایان با اشاره به آغازین جلسه مشترک شهردار جدید گرگان با اعضای شورای پنجم شهر، گفت: با آمدن آقای دادبود افق روشنی فراروی گرگان خواهیم دید.

باید در گرگان تله کابین احداث شود

محمد ابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورای شهر بود که در این زمینه اظهار نظر کرد و افزود: باید فضایی را ایجاد کنیم که ساز و کار استفاده گردشگران را آماده کنیم در این راستا احداث تله کابین مهمترین موضوعی است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی متذکر شد: علی آبادکتول پیگیر احداث تله کابین است اگر آن هم اتفاق بیفتد باید در گرگان نیز اتفاق بیفتد.

جرجانی همچنین ابراز کرد: بحث موج های آبی و دیگر لوازم گردشگری باید جدی گرفته شود، این می تواند بحث بالا بردن بودجه را نیز رقم بزند.

برای افزایش بودجه شهری باید نگاه ما به سرمایه گذاری باشد

ناصر گرزین از اعضای دیگر شورا نیز بیان کرد: امروزه یکی از موضوعات مهم در بحث شهرداری ها، سرمایه گذاری است و اگر قرار است بودجه افزایش پیدا بکند باید نگاه ما به سرمایه گذاری باشد.

گردشگران خارجی به خار و خاشاک ما علاقه بیشتری دارند تا هتل های چندستاره

در پایان نیز لشکربلوکی، معاون شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: گردشگران خارجی به خار و خاشاک ما بیشتر عشق می ورزند تا هتل های چندستاره، این فرصت را باید شناخت و مغتنم شمرد.

وی افزود: محدوده 50 هکتاری هزارپیچ با سرمایه گذاری اندک این قابلیت را برای جذب گردشگر دارد، در النگدره و دیگر نقاط زیبای گرگان این ظرفیت وجود دارد، برای اینکه بتوانیم حوزه سرمایه گذاری و گردشگری را ایجاد کنیم تهیه بسته های تشویقی سرمایه گذاری و همدلی اعضای شورای شهر به انضمام تهیه اطلس سرمایه گذاری به صورت کاملتر مورد انتظار است.

گفتنی است ادامه ی جلسه رسمی و علنی شورا به تصویب لوایح اختصاص یافت که اکثر آن را لوایح عوارضی تشکیل می داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار