مدیرکل هواشناسی گلستان از بارش برف در ارتفاعات استان خبر داد و گفت: با تداوم سرمای هوا در روز یکشنبه علاوه بر مناطق کوهپایه‌ای در برخی از مناطق شرق استان بارش برف را خواهیم داشت.

ارتفاعات گلستان سفیدپوش شد/ بارش برف در مناطق شرق گلستان

به گزارش گلستان24؛نوربخش داداشی، مدیرکل هواشناسی گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از بامداد شنبه شاهد بارش باران در همه مناطق استان بودیم که تا این لحظه بیشترین مقدار در کلاله به میزان 160 میلی‌متر گزارش شده است.

 

وی از بارش برف بین 15 تا 20 سانتی‌متر در ارتفاعات استان خبر داد و افزود: با توجه به تداوم سرمایش هوا برای روز یکشنبه علاوه بر مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی ابتدا در برخی از مناطق شرق استان شاهد بارش برف خواهیم بود.

 

داداشی اظهارداشت: در ادامه از اوایل شب یکشنبه در مناطق غربی بارش برف را خواهیم داشت که این وضعیت به‌ تناوب تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: با توجه به بارش برف در ارتفاعات، همراهی آن با پدیده مه غلیظ و همچنین وزش نسبتاً باد شدید، منجر کولاک برف خواهد شد که اختلال در تردد جاده کوهستانی برای شامگاه شنبه پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: برای روز یکشنبه به سبب بارش برف در مناطق شهری تردد اختلال در جاده‌های مواصلاتی استان پیش‌بینی می‌شود.

 

وی افزود: مجدداً از بعدازظهر و شب سه‌شنبه استان تحت تأثیر موج ناپایدار قرار می‌گیرد که باعث بارش‌های پراکنده برف در ارتفاعات خواهد شد.

 

داداشی اظهار داشت: صبح چهارشنبه با عبور موج شاهد کاهش ناپایدار در مناطق خواهیم بود و برای روزهای پایانی هفته جوی نسبتاً آرامی در مناطق استان خواهیم داشت.

 

وی افزود: امروز میزان دما در مراوه‌تپه سه درجه و سایر شهرستان‌های استان بین 7 تا 9 درجه سانتی گراد گزارش شده شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار