مدیرکل تعاون گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در ایام‎الله دهه فجر 26 پروژه تعاونی و اقتصادی افتتاح و یا کلنگ‎زنی‎ می‎شوند.

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی پیش از ظهر امروز در نشست با گروه خبری فجر استان گلستان اظهار کرد: در ایام‎الله دهه فجر 26 پروژه تعاونی و اقتصادی افتتاح و یا کلنگ‎زنی‎ می‎شوند، پروژه‎هایی که بخشی از آن برای بهزیستی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی‎ها، تامین‎اجتماعی و جامعه کارگری است.

وی از برگزاری 11 جلسه شهرستانی پیرامون برگزاری برنامه‎های دهه فجر خبر داد و بر لزوم استفاده از ظرفیت‎های مختلف تاکید و تصریح کرد: 213 برنامه دهه فجر در سطح استان گلستان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه 48 برنامه دهه فجر استانی و 165 برنامه شهرستانی است از پیش‎بینی 36 برنامه ورزشی خبر داد و افزود: مسابقات کارگری و کارمندی برای خانواده‎های کار و تلاش تدارک دیده شده که در رشته‎های فوتبال، فوتسال، تیراندازی و شنا است.

مازندرانی از تدارک و پیش‎بینی 31 عنوان برنامه فرهنگی خبر داد و ابراز کرد: نشست‎های فرهنگی، خواندن زیارت عاشورا در مزار شهدای گمنام، برگزاری یادواره شهدای کارگر از جمله برنامه‎هاست، فضاسازی و آذین‎بندی متناسب با ایام فاطمیه برگزار می‎شود به گونه‎ای که شأن جشن انقلاب در این ایام حفظ شود.

وی افزود: دیدار با خانواده کارگران آسیب دیده، مسوولان و علما را در برنامه‎های خود داریم، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان و استاندار جزو برنامه‎های دهه فجر است تا مشکلات جامعه کار و تلاش به آنها ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه جشن کارگری در واحدهای کارگری سطح استان برگزار می‎شود، گفت: جشن انقلاب در معادن، کارخانجات، واحدهای خدماتی و بیمارستان‎ها برپا می‎شود.

مازندرانی بر لزوم استفاده از ظرفیت جامعه هدف برای برگزاری برنامه‎های دهه فجر تاکید کرد و گفت: برنامه‎های دهه فجر دولت‎محور نبوده و در این راستا از ظرفیت خانه کارگر، شوراهای اسلامی کار، انجمن‎های صنفی، اتاق تعاون، تشکل‎های کارگری استفاده کردیم تا پیگیری لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برنامه‎های دهه فجر اکثرا مردمی است، افزود: در زمینه حادثه‎ زمستان یورت برنامه‎ای در محل معدن در صورت مساعد بودن هوا انجام خواهیم داد و یادبود جان‎باختگان این حادثه و جشن انقلاب را در آنجا برگزار می‎کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: از زمانی که حادثه تلخ زمستان یورت اتفاق افتاد حضور ما در معدن دائمی است و سرکشی می‎کنند، ما سعی می‎کنیم برنامه‎ای در خصوص این اتفاق داشته باشیم تا یاد کشته‎شدگان زمستان یورت را زنده نگه داریم.

مازندرانی با بیان اینکه جان‎باختگان معدن یورت در جرگه شهدای خدمت قرار نگرفتند، ابراز کرد: وزیر کار قرار بود پیگیر این مسئله شود، عنوان شهید برای کارگری که در حین خدمت و کار دچار حادثه می‎شود، یک پروسه خاص می‎طلبد هنوز عنوان شهدای خدمت به کشته‎شدگان معدن داده نشده است.

به گفته وی؛ هیچ مزایایی در قانون برای جان‎باختگان معدن یورت دیده نشده و نیاز است از طریق مراجعذی‎ربط این موضوع پیگیری شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار