مدیرکل تعاون و کار گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه ۳۷ تا ۴۰ درصد اشتغال بخش صنعت در استان گلستان مربوط به بخش خدمات است، گفت: باید به همراه خانواده‎های دانش‎آموزان، از دوران ابتدایی هدایت تحصیلی را آغاز کنیم.

 ایجاد ۴۰ درصد اشتغال صنعت در گلستان در بخش خدمات/ دانش‎آموزان گلستانی از دوران ابتدایی هدایت تحصیلی شوند

به گزارش گلستان 24، سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: هدایت تحصیلی را براساس نیاز بازار و دانش‎آموز باید در گلستان انجام می‎دهیم. در بحث فرهنگ‎سازی اشتغال مشکل داریم و خانواده‎ها در تلاش هستند و دوست دارند که فرزندانشان وارد شغل‎های دولتی شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: باید به همراه خانواده‎های دانش‎آموزان، از دوران ابتدایی هدایت تحصیلی را آغاز کنیم و ما جایی نداریم که ظرفیت صنعت، گردشگری و دیگر بخش‎های استان برای اشتغال چه میزان است.

وی با بیان اینکه 37 تا 40 درصد اشتغال بخش صنعت در استان گلستان مربوط به بخش خدمات است، افزود: بازار کار ما تقاضامحور نیست و عرضه‌محور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: درخواست من این است در بحث هدایت تحصیلی جلسات بیشتری برگزار شود و متاسفانه جزیره‎ای در این مورد عمل می‎شود.

مازندرانی با بیان اینکه در جلسات کارشناسی همکاران ما از اداره کار و فنی‎و حرفه‎ای وارد عمل نشدند، افزود: اگر به دنبال این هستیم هدایت تحصیلی انجام شود نیاز است دانش‎آموزان محیط کار را از نزدیک ببینند.

وی افزود: 37 درصد دانش‎آموزان به سمت فنی‎و حرفه‎ای هدایت شدند اما نتیجه این کار دیده نشده و اقدامات علمی در این مسیر انجام نشده است. در بحث شناخت بازار گردشگری، صنعت معدن و تجارت وارد عمل شود و ایده‎ای را به آموزش و پرورش بدهند که مسیر خوبی ایجاد شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار