رئیس پلیس راهور گلستان خبر داد:

رئیس پلیس راهور استان گلستان از به بهره برداری رسیدن پنج دوربین هوشمند در گرگان و همچنین کاهش صدور برگه اخطاریه در ۹ ماه نخست امسال خبر داد.

برخورد جدی با رانندگانی که حالت غیرعادی دارند

به گزارش گلستان24؛ایوب شرافتی، ظهر دوشنبه، در جمع خبرنگاران استان گلستان از کاهش اعمال قانون و جرائم رانندگی در استان خبر داد و اظهار کرد: اعمال قانون نسبت به سال گذشته  ۶ درصد کاهش و صدور برگه اخطاریه هم سه درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: ۱۶ میلیارد ریال کاهش اعمال قانون و ۲۰ هزار و ۸۸۶ برگه اخطاریه کاهش داشتیم.

شرافتی گفت: از ابتدای سال جاری ۹۸ هزار موتورسیکلت اعمال قانون و ۱۳ هزار و ۵۰۰ موتورسیکلت هم توقیف شد، همچنین ۶۰ نقطه پرتصادف در معابر درون شهری استان شناسایی شده که ۲۳ نقطه رفع و ۱۳ نقطه در حال اصلاح و ۲۴ نقطه در حال پیگیری است.

وی به فعالیت های علمی و پژوهشی و اقدامات فرهنگی از قبیل برنامه های آموزشی کمپین نه گفتن به تلفن همراه، آموزش سرویس های ویژه مدارس و سایر کارگاه ها اشاره کرد و نقش آن ها را در فرهنگ سازی پراهمیت دانست.

شرافتی از وجود ۵۰ دوربین نظارتی و نصب پنج دوربین هوشمند جدید در گرگان خبر داد و گفت: مراحل تست این پنج دوربین در حال پیگیری است و کمتر از دو هفته دیگر به بهره برداری می رسد.

رئیس پلیس راهور استان گلستان اظهار کرد: ۳۴۵ هزار خودرو و ۲۱۱ هزار موتورسیکلت در استان شماره‌گذاری شده است، همچنین در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۱ هزار وسیله نقلیه جدید شماره گذاری و ۲۹۱ دستگاه هم وارداتی بوده اند.

برخورد جدی با رانندگانی که حالت غیرعادی دارند

شرافتی اظهار کرد: با رانندگانی که حالت غیرعادی داشته باشند برخورد خواهیم کرد و اگر تست‌ مواد و روانگردان انجام شده از راننده مثبت باشد گواهینامه وی به مدت ۶ ماه توقیف و به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وی افزود: ۴۲ شرکت وِیژه سرویس مدارس داریم که هزا و ۵۰۰ سرویس را انجام می دهند و تاکنون تصادفی خاصی را شاهدنبودیم ولی بیش از هزار مورد اعمال قانون شده اند.

شرافتی خواسته خود از شهردار جدید را چنین عنوان کرد: امیدواریم با حضور شهردار منتخب که خود سابقه کار عمرانی دارند تغییرو تحولات خوبی در حوزه شهر گرگان صورت گیرد و کاهش بار ترافیکی را شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان در پایان به مردم توصیه کرد که از ۱۵ آذر هر سال زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و همچنین در روزهای سرد و برفی از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند. 

/مهر

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    آیا با مامورین متخلف هم برخورد جدی میشه ؟

آخرین اخبار