کودکان نازنینی که با مرگ دست و پنجه نرم می‎کنند خواسته‎های قلبی‎شان را به درخت آرزوها گره زدند تا فرشته‎های زمینی آنها را برآورده کنند چه خوب اگر فرشته درخت آرزوهایشان شویم.

لبخند دوباره کودکان سرطانی نیازمند مشارکت خیرین گلستانی

به گزارش گلستان 24:لبخند دوباره کودکان سرطانی نام انجمنی است که خدمات مختلف دارویی و درمانی را  به بیماران سرطانی ارائه می‎کند، گرچه درمان سرطان این روزها مثل یک معجزه نیست اما هزینه‎های درمان بالاست و مشارکت خیرین گلستانی می‎تواند گره‎ای از مشکلات این کودکان را باز کند.

عضو هیئت مدیره انجمن کودکان سرطانی استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: پرداخت کمک هزینه درمان، تهیه دارو و درمان بیماران سرطانی بالاترین خدمتی است که از طریق انجمن ارائه می‎شود.  

حمیدرضا آقایی‎نژاد افزود: ما در این انجمن با تعداد زیادی از پزشکان قرارداد داریم، به بیماران معرفی‌نامه می‌دهیم و آنها به صورت رایگان ویزیت می‌شوند، تعامل خوبی با جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‎ها داریم و در زمینه ام.‎آر.آی، سونوگرافی و ماموگرافی تعامل داریم.

وی با بیان اینکه حدود یکسال از فعالیت این انجمن می‎گذرد، تصریح کرد: در این مدت کوتاه انجمن خدمات بسیار خوبی ارائه کرده است، از همه پتانسیل‎ها استفاده کردیم تا به جامعه هدف خدمات بدهیم، هیئت مدیره انجمن از جامعه پزشکان و مسوولان ارشد استان شکل گرفته است.

 

عضو هیئت مدیره انجمن کودکان سرطانی استان گلستان افزود: شاید منابع مالی بالایی نداریم اما تعامل‎مان با دستگاه‌های اجرایی، شرکت‎ها و کارخانجات نزدیک است، ماهانه 250 الی 300 کیلوگرم مرغ به بیماران سرطانی اهدا می‎کنیم و به صورت هفتگی 100 الی 120 کیلوگرم میوه بین بیماران توزیع می‌شود.

آقایی‎نژاد گفت: هر بیمار سرطانی که از خارج استان برای شیمی درمانی وارد گلستان شود برای گرفتن فیش غذا به اینجا مراجعه می‌کند، از استان‎های بجنورد و بهشهر بیماران سرطانی داریم گرچه مکان برای نگهداری آنها نداریم اما به آنها خدمات می‌دهیم.

وی در خصوص اشتغالزایی بیماران سرطانی گفت: یک نانوایی سنتی در خیابان جامی راه‎اندازی کردیم و به یک دامدار برای خرید شیردوش در انبارالوم کمک مالی کردیم.

عضو هیئت مدیره انجمن کودکان سرطانی استان گلستان افزود: این انجمن از 7:30 صبح الی 14:30 بعد از ظهر باز است و از ساعت 15 الی 22 کلاس‎های فوق برنامه برای بیماران سرطانی داریم و از بهترین اساتید برای دانش‎آموزان سرطانی استفاده می‎کنیم.

آقایی‎نژاد بیان کرد: 80 درصد بیماران سرطانی اعم از آقا یا خانم به محض آنکه می‎فهمند سرطان گرفتند نخستین چیزی که به ذهن‎شان می‌رسد طلاق و جدایی است که در مشاوره اینها مشکل داریم، با هسته مشاوره آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و قضایی همکاری خوبی داریم.

 

وی بیان کرد: کلاس‎های چرم دوزی، خیاطی، آرایشگری و تابلو فرش برای بیماران سرطانی برنامه‌ریزی کردیم و پس از آموزش به آنها مدرک داده می‌شود که از طریق آن می‌توانند 10 الی 15 میلیون وام کم بهره بگیرند، در این راستا بانک‎های ملی، آینده و ملت تعامل خوبی با انجمن سرطانی دارند و خدمات خوبی به بیماران می‎دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن کودکان سرطانی استان گلستان گفت: ماهانه بین دو تا سه بیمار سرطانی برای پیوند به تهران مراجعه می‌کنند کمک هزینه آنها را خودمان تقبل می‎کنیم.

آقایی‎نژاد افزود: با وجود آنکه یک سال از عمر انجمن لبخند دوباره کودکان سرطانی می‎گذرد تاکنون پنج اتوبوس به زیارت بارگاه امام رضا علیه‎السلام با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان گلستان انجام دادیم.

وی ابراز کرد: ما برای بیماران سرطانی که فاقد حمام و مسکن باشند از آنها حمایت می‌کنیم سال گذشته در دهنه محمد آباد برای یک بیمار سرطانی حمام ساختیم و اکنون سه روستا در نوبت هستند که ساختمان و حمام برای بیماران سرطانی نیازمند می‌سازیم برای یک بیمار سرطانی در سایت سعدآباد خانه خواهیم ساخت و خیرین کمک می‌گیریم.

عضو هیئت مدیره انجمن کودکان سرطانی استان گلستان با اشاره به اینکه انجمن یک ریال منابع دولتی ندارد، گفت: در پیشگیری از سرطان تعامل خوبی با دانشگاه‎ها برقرار کردیم نیاز است دستگاه‌های اجرایی از انجمن حمایت کنند.

آقایی‎نژاد با بیان اینکه ‎در استان سه الی چهار انجمن حمایت از سرطان فعالیت می‎کنند، افزود: در نوروز 1397 به 500 بیمار صعب‌العلاج و سرطانی سبد غذایی توزیع خواهیم کرد، اول مهر امسال 300 دانش‌آموز سرطانی را سبد تحصیلی اعم از مانتو، شلوار، کیف و کفش دادیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمار سرطانی گدا نیست، گفت: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود، بیماران سرطانی خانواده‎دار و افراد آبرومند هستند که حریم آنان باید حفظ شود برخی قلم‎شان، عده‎ای نگاه‎شان و برخی جیب‎شان برای بیماران سرطانی کار می‎کند.

 

عضو هیئت مدیره انجمن کودکان سرطانی استان گلستان افزود: مردم نوع‎دوست و خیرین استان گلستان می‎توانند کمک‎های نقدی خود را از طریق شماره حساب 0110977516007 و یا شماره کارت 6037991899882322 بانک ملی به نام کودکان سرطانی استان گلستان واریز کنند.

آقایی‎نژاد ادامه داد: یک بیمار سرطانی هر 15 روز یکبار باید شیمی‌درمانی شود که حدود 400 هزار تومان تا 500 هزار تومان هزینه می‎کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان درگیر مرگ با سرطان هستند، ابراز کرد: مهسا دختری است که 70 درصد کبدش از بین رفته و خونریزی شدید دارد اما پول ندارد که در بیمارستان درمان شود.

عضو هیئت مدیره انجمن کودکان سرطانی استان گلستان با بیان اینکه کار کردن در این مجموعه دل بزرگی می‎خواهد، گفت: گاهی بی‎خوابی به سرم می‎زند بهترین لحظه زندگی‎ام گوش دادن به حرف دل این بچه‎هاست این بچه‎ها دوست دارند با مقامات ارشد استان از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه در استان دیدار داشته باشند.

آقایی‎نژاد با بیان اینکه 500 الی 600 کودکان سرطانی و صعب‌العلاج زیرپوشش این انجمن هستند، افزود: برخی بهبود یافتند، برخی در حال درمان هستند، ماهانه 30 هزار تومان کمک تحصیلی به آنها می‌دهیم.

وی با تصریح اینکه مهمترین چالش ما کمک‎های نقدی برای هزینه بیماران است، گفت: این بیماران وقتی برای عمل به تهران، شیراز و مشهد رجوع می‌کنند منابع مالی آنها برای پیوند و یا شیمی درمانی کم است که از خیرین و مردم انسان دوست استان می‎خواهیم برای درمان این بیماران و کمک هزینه آنها به انجمن کمک کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار