پسر 8 ساله همراه خانواده اش به خاطر یک سرماخوردگی و گلو درد خفیف به بیمارستان امام شهر نور رفت، در سناریوی کوتاهی و قصور پزشکان روی دستان پدرش به کام مرگ فرو رفت.

قصور پزشکی کودک 8 ساله به کام مرگ کشاند! + عکس

به گزارش گلستان24؛عقربه ها ساعت 4 صبح 9 دی ماه امسال را نشان می داد و مرد جوانی همراه همسر و فرزند 8 ساله اش که سرماخورده بودند را به بیمارستان امام شهر نور رساند.
مرد جوان که محمد نام دارد پس از پرداخت هزینه بیمارستان به اتاق پزشک کشیک شب رفت اما پزشک داخل اتاق حضور نداشت.
آرتین کوچولو به همراه پدر و مادرش در بیمارستان به جستجوی پزشک رفتند تا اینکه او را در ایستگاه پرستاری و در حالی که روی صندلی خواب بود پیدا کردند.
پزشک پس از بیدار شدن از سوی محمد به اتاق رفت و آرتین و مادرش را معاینه کرد و سپس برای آنها دارو و آمپول تجویز کرد.
پسرکوچولو و مادرش پس از معاینه روی صندلی بیمارستان منتظر ماندند تا محمد داروهای آنها را از داروخانه تهیه کند و پس از آن همگی به سمت اتاق تزریق آمپول رفتند.
آرتین کوچولو در حالیکه منتظر بود تا پرستار آمپول او را آماده کند بازیگوشی می کرد و حالش خوب بود که پرستار او را صدا کرد و به اتاق رفت.

پسر بچه پس از تزریق آمپول همراه پدر و مادرش در ساعت 4:27 دقیقه به سمت خانه می روند و همه چیز خوب به نظر می رسید اما آرتین وقتی به خانه رسید احساس تنگی نفس می کرد و لحظه به لحظه نفس کشیدن برایش سخت شده بود که پدر و مادرش همراه آرتین در ساعت 5 صبح به بیمارستان امام بازمی گردند و از پزشکان درخواست کمک می کنند.
پزشک کشیک که نسخه تزریق آمپول را برای آرتین صادر کرده بود پس از اقدامات ابتدایی اعلام می کند که آرتین دچار مشکل تنفسی شده و باید پزشک متخصص او را معاینه کند.
متخصص در بیمارستان حضور نداشت و عقربه ها لحظه به لحظه می گذشت و محمد منتظر رسیدن پزشک متخصص در بیمارستان بود.

آرتین مشکل در نفس کشیدن داشت و پدرش 13 بار از پزشک و پرستار بیمارستان خواست تا کسی به وضعیتش رسیدگی کند اما هیچ اتفاقی نیفتاد تا اینکه پزشک متخصص ساعت 5 و 25 دقیقه صبح وارد بیمارستان شد.

پزشک متخصص به اتاق آرتین رفت و پس از یک بررسی کوتاه از اتاق خارج شد و در حالیکه عنوان می کرد وضعیت آرتین سخت نیست دستور داد تا پسربچه دربخش اطفال بیمارستان بستری شود و دستورات پزشکی را برای پرستار بخش نوشت و سپس از بیمارستان خارج شد.

آرتین باید به بخش اطفال بیمارستان منتقل می شد اما هیچ اقدامی برای انتقال او صورت نگرفت و پدر جوان که نگران فرزندش بود آرتین را در آغوش گرفت و به بخش اطفال منتقل کرد.

محمد وقتی به بخش اطفال رسید تنها یک پرستار حضور داشت و بعد از 5 دقیقه محمد در حالی که با پسرش در راهروی بخش اطفال منتظر مانده بود سپس وارد یک اتاق شد و لحظاتی بعد پرستار زن با در دست داشتن دستگاه بخور سرد وارد اتاق شد و پدر و مادر جوان با راهنمایی های پرستار دستگاه را جلوی صورت آرتین گرفتند.

هر لحظه وضعیت آرتین بدتر می شد و با گذشت حدود 10 دقیقه نفس تنگی پسر کوچولو وخیم تر شد و پدر نگران پرستار را صدا زد تا یک نفر به او کمک کند.

ساعت 6 صبح شده بود که آرتین در آغوش پدرش دیگر نتوانست نفس بکشد و به گفته خود محمد ، آرتین همان لحظه و در حالی که هیچ کسی به کمک آنها نیامده بود فوت کرد.

لحظاتی بعد پرستار و پزشک وارد اتاق بخش اطفال شدند و پدر و مادر آرتین کوچولو را از اتاق بیرون کردند تا عملیات احیاء را انجام دهند و پس از آن آرتین در حالیکه روی تخت بیمارستان بود به قسمت مراقبت های ویژه منتقل شد تا اینکه در ساعت 8:30 دقیقه پزشکان مرگ پسر کوچولو را اعلام کردند.

پدر آرتین پس از مرگ تلخ پسرش به خبرنگار رکنا گفت: پسرم مظلومانه به کام مرگ فرو رفت و ناراحتم از اینکه آرتین حالش خوب بود و فقط براییک گلو درد سطحی او را به بیمارستان بردم و پسرم با پای خودش به بیمارستان آمد.

وی افزود: کوتاهی پزشکان و پرستاران بیمارستان باعث مرگ فرزندم شد و ساعت 6 صبح آرتین در آغوش خودم به خاطر نفس تنگی به کام مرگ فرو رفت اما پس از اینکه پرستار و پزشک وارد اتاق شدند من و مادرش را از اتاق بیرون کردند تا عملیات احیا را انجام دهند و تنها سوالی که در ذهنم تداعی می شود این است که پزشکان پس از مرگ آرتین ادعا کردند که پسرم به خاطر بسته شدن راه تنفسی اش به خاطر بیماری « کروپ یا همان خروسک» است اما نزدیک به 45 دقیقه عملیات احیار را روی او انجام داده اند.

محمد ادامه داد: فرزندم در بخش اطفال فوت کرد، اما پس از لحظاتی پسرم را به صورت نمایشی روی تخت و در حالیکه سرم به او وصل کرده بودند همراه چند پرستار و پزشک متخصص از اتاق خارج کرده و به بخش ICU منتقل کردند و ساعت 8:30 دقیقه مرگ فرزندم را اعلام کردند.

پدر جوان گفت: وقتی ماجرای این اقدامات را از بیمارستان جویا شدیم اعلام کردند ک برای ایجاد آرامش در بیمارستان به صورت نمایشی او را به بخش مراقبت های ویژه منتقل کرده اند در حالیکه آرتین ساعت 6 صبح روی دستان خودم فوت کرد و وقتی بستگانمان به بیمارستان مراجعه کردند آرامش بیمارستان را به هم نریختند.

بنا به این گزارش، پدر آرتین با حضور در دادسرا از تمامی عوامل بیمارستان به خاطر این قصور پزشکی که باعث مرگ فرزندش شده اعلام شکایت کرده و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

علیرضا عسکری مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، قصور پزشکی در فوت آرتین 8 ساله تایید کرد و گفت: کمیته های فنی و تخصصی این قضیه را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند داد و کسانی که مقصر بروز این حادثه بودند به کمیسیون های مرتبط معرفی خواهند شد تا آرای لازم صادر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت بهداشت نیز این موضوع را از طریق علوم پزشکی مازنداران با جدیت پیگیری می‌کند، تصریح کرد: در تلاشیم تا علاوه بر احقاق حق این خانواده که دچار این ضایعه ناگوار شدند صورت گیرد، دیگر شاهد چنین حوادثی در بیمارستان‌ها نباشیم و از اشکالات مدیریتی در فرایند درمان پیشگیری شود. 

آرتین (1)

آرتین2پ

ارسال نظر

آخرین اخبار