معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان خبر داد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان از تولید یک هزار و 690 تن میگو در استان خبر داد و گفت: سال آینده حتما دو هزار تن میگو در استان تولید می‌شود.

پرداخت 32 میلیارد تومان تسهیلات به باغداران استان

به گزارش گلستان 24؛محمود ربیعی شامگاه سه‌شنبه در جمع مدیران اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: 32 میلیارد تومان تسهیلات به باغداران استان که محصولات باغی آنها سال گذشته بر اثر سرما از بین رفت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله و کارمزد 10 درصد است و خوشبختانه وضعیت خوب جوی امسال باعث شد محصولات خوبی را در استان تولید کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در خصوص آخرین وضعیت قیمت مرغ و تخم مرغ و اقدامات نظارتی در این خصوص بیان کرد: به صورت منظم هفته‌ای یکبار کمیسیون نظارت بر نرخ‌ها و قیمت‌ها را در استان تشکیل می‌دهیم.

ربیعی درباره گرانی قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: این گرانی که به صورت سراسری هم بوده به دلیل برخی مشکلات شیوع بیماری آنفولانزا در واحد‌های تولیدی مرغ و تخم مرغ بوده که خوشبختانه در استان گلستان به دلیل کنترل و نظارت شدید و دائمی هیچ موردی از شیوع آنفولانزا در این واحدها را نداشتیم.

وی اضافه کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که 33 میلیون مرغ تخم‌گذار در کشور به دلیل بیماری معدوم شدند و ما به عنوان یکی از استان‌های مهم در تولید مرغ و تخم مرغ باید نیاز سایر استان‌های کشور به ویژه تهران را برآورده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تصریح کرد: کاهش تولید، افزایش قیمت را در پی خواهد داشت اما با تصمیمی که در استان گرفته شد مقرر شد 25 درصد از تولید واحدهای تولیدی مرغ و تخم‌مرغ در استان نگهداری شود که این اقدام باعث کنترل قیمت مرغ و تخم‌مرغ در استان شد.

ربیعی با پذیرش برخی از نوسانات قیمت‌های مرغ و تخم‌مرغ در استان گفت: بر اساس آخرین نرخ اعلام شده، تخم‌مرغ باید 6 هزار و 300 تومان عرضه شود و از مردم هم تقاضا داریم هرگونه تخلف و گرانفروشی را به دستگاه‌های نظارتی گزارش کنند.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تولید میگو در استان گفت: تولید میگو از سال 1392 تاکنون پیشرفت خیلی خوبی داشته به صورتی که در سال 1392 تولید میگو در استان 304 تن بوده و امسال یک هزار و 690 تن بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه ذائقه مردم استان به سمت مصرف میگو پیش رفته و امیدواریم برای سال آینده تولید میگو استان حتما 2 هزار و 500 تن خواهد بود.

ربیعی گفت: با وجود آنکه اولویت فعالیت‌های استان موضوع گردشگری است اما در منطقه گمیشان اولویت تولید محصولات شیلاتی بخصوص میگو است.

/فارس

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    تسهیلات کمرشکن . مردم بیچاره هم مجبورن که اینجور وام بگیرن چون چاره دیگه ای ندارن

آخرین اخبار