رئیس شورای شهر گرگان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ۸ نقطه برای ایجاد بازارچه سوغات، صنایع دستی و محصولات خانگی بانوان در اسفند ماه سال جاری پیش‌بینی شده است.

برپایی ۸ نقطه برای ایجاد بازارچه سوغات، صنایع دستی و محصولات خانگی بانوان

به گزارش گلستان 24؛فائزه عبداللهی صبح امروز در کمیسیون بانوان شورای شهر گرگان اظهار داشت: براساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در یازدهمین جلسه کمیسیون بانوان که جمع‌بندی بحث ایجاد بازارچه‌های نوروزی را در دستور کار داشت، پارک فردجهان، پارک شهر، ملک مرداد غربی، پارک شهریار، پارک فجر، مقابل چهارشنبه بازار، زمین مجاور و پارک خطی گلها و پارک چاله باغ از مکان‌های پیش‌بینی شده برای برپایی بازارچه‌های نوروزی است.

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر گرگان، ایجاد فضایی برای عرضه محصولات خانگی بانوان سرپرست خانوار و آسیب‌پذیر، عرضه محصولات ارگانیک، ایجاد تعادل بین کیفیت و قیمت محصولات و توزیع خدمات و بازارچه ها به منظور جلوگیری از تردد غیرضروری شهروندان و کاهش ترافیک در ایام پایانی سال را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این بازارچه‌ها اعلام کرد.

عبداللهی ادامه داد: محصولات قابل عرضه در این بازارچه‌ها توسط هیئت نظارت اعم از شورای شهر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، دادگستری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، بهداشت، صنعت، معدن، تجارت، فنی و حرفه‌ای و نماینده اتاق اصناف ارزیابی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به ارائه تسهیلات خوداشتغالی دولت خاطر نشان کرد: محصولات تولید شده از این محل باید فضایی برای عرضه و جذب بازار داشته باشد که ایجاد بازارچه‌ نوروزی می‌تواند شرایطی را برای عرضه محصولات تولیدی و مشاغل خانگی به ویژه در بخش بانوان فراهم کند.

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر گرگان همچنین با اشاره به ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و ارتقاء و کارایی و بهبود روش‌های مبارزه با تکدی‌گری خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی اداری شرح وظایف دستگاه‌ها و نهادهای متولی در این خصوص به صورت واضح تشریح شده و اگر براساس این مصوبه عمل شود، معضل تکدی‌گیری از بین خواهد رفت.

عبداللهی ادامه داد: در این مصوبه برای هریک از نهادها مانند فرمانداری، شهرداری، دادگستری، بهزیستی، کمتیه امداد، وزارت کار و امور اجتماعی، صداو سیما، سازمان برنامه و بودجه و نیروی انتظامی تعیین تکلیف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، عدم هماهنگی بین نهادها درباره متکدیان را از جمله مشکلات مقابله با این معضل اجتماعی اعلام و تصریح کرد: این موضوع را باید از طریق ایجاد ستاد و هماهنگی فعالیت‌های بین ادارات و نهادهای متولی پیگیری کرد.

وی فرهنگ‌سازی درباره عدم مساعدت مالی شهروندان به متکدیان را از مهم‌ترین موضوعات اثرگذار در مقابله با پدیده تکدی‌گری دانست و گفت: در این باره همچنین ایجاد کارگروه رسانه‌ای برای فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی پیشنهاد و مقرر شد این موضوع از طریق روابط عمومی شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مورد پیگیری قرار بگیرد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار