معاون استاندار گلستان خبر داد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان از فروش 2 هکتار از سواحل بندرگز به سرمایه‌گذار عمانی برای اجرای پروژه گردشگری خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذار 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این منطقه را اجرایی می‌کند.

رونق کسب و کار در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمود ربیعی صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: ما برای توسعه اقتصادی استان چاره‌ای نداریم جز آنکه بخش خصوصی را فعال کنیم و باید بخش بیشتری را برای بخش خصوصی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ببینیم.

وی ادامه داد: باید برای جذب سرمایه‌گذار بستر و شرایط حضور سرمایه‌گذار را هم فراهم کنیم تا بتوانیم در این حوزه از توان بخش خصوصی به نحو احسن استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تصریح کرد: ما از سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در این بخش هستیم که یکی از این اتفاقات حضور سرمایه‌گذار عمانی برای توسعه گردشگری و اجرای پروژه گردشگری در سواحل بندرگز است.

ربیعی بیان کرد: این سرمایه‌گذار دچار مشکلاتی بود که جلسات متعددی با حضور استاندار گلستان برای رفع این مشکل برگزار شد و قرار است برای هفته آینده زمین مورد نظر واگذار شود و سرمایه‌گذار مورد نظر با سرمایه‌گذاری 350 میلیارد تومان، پروژه خود را در دو هکتار زمینی که می‌خرد آغاز می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت عمانی دارای تجربه اجرای پروژه‌های مشابه در کشورهای مختلف است، گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که سعی کردیم بخش خصوصی ورود بهتری در این عرصه داشته باشد موضوع تولید بذر هیبریدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تصریح کرد: پنج جلسه با سرمایه‌گذار و شرکت مورد نظر برگزار کردم و دو جلسه نیز با حضور استاندار برگزار شد و رقمی بالای 70 میلیارد تومان قرار است سرمایه‌گذاری انجام شود.

ربیعی بیان کرد: کارهای بزرگ دیگری در دستور کار است و تا زمانی که به عقد قرارداد نهایی نرسد نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم اما ما دغدغه یادی را در خصوص جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی داریم.

وی گفت: خوشبختانه شرایط هماهنگی بین بخش‌های اقتصادی استان بهتر شده و این آمادگی وجود دارد که در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به عدد قابل قبولی برسیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در خصوص بندر خشک اینچه‌برون تاکید کرد: ریل عریضی که قول دادیم ساخته شده و آماده شده و از سوی دیگر موضوع اتصال خط آهن ترکمنستان به گلستان موضوع استانی نیست بلکه موضوع کشوری است که دولت ایران و ترکمنستان باید در خصوص اختلافات مالی به نتیجه برسند تا این خط آهن از سوی ترکمنستان به خط آن ما وصل شود.

ربیعی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت بانک‌ها در استان گلستان بیان کرد: وضعیت منابع بانک‌های ما نسبت به برخی از استان‌ها یک به پنج است، برای مثال آخرین منابع استان در ماه گذشته 9 هزار و 400 میلیارد بوده که برخی از استان‌ها 60 هزار میلیارد منابع داشته‌اند.

وی اضافه کرد: امسال منابع ما نسبت به سال گذشته بیش از 22 درصد افزایش پیدا کرده و این نشان می‌دهد پول در گردش در استان زیاد است و این رونق کسب و کار را نشان می‌دهد و مصارف ما نیز بیش از 14 درصد افزایش پیدا کرده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار