معاون استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در این استان خبر داد.

پیش بینی ۱۹ هزار و 400 شغل برای استان گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ محمود ربیعی ظهر امروز در چهارمین کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان گلستان در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته دو درصد کاهش داشته است، 45 مصوبه در سه جلسه کارگروه اشتغال استان برای تسهیل و تسریع در زمینه اشتغال انجام شد.

وی مهم‌ترین مصوبات کارگروه را تاکید بر تعهد اشتغال و سیاست‎های اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: از ۹۷۱ هزار شغل که معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ کردند برای استان گلستان ۱۹ هزار و 400 شغل پیش‌بینی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان افزود: برای اینکه تقسیم بندی منطقی و واقعی انجام بگیرد اولویت را بر مبنای بخش کشاورزی، اقتصاد و خدمات به صورت شهرستانی و سازمانی گذاشتیم.

ربیعی گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت می‎کنیم و تمام موضوعات اشتغال باید در این مسیر باشد اشتغال فارغ التحصیلان، کارورزی، بازاریابی و بازار کار در این مسیر است.

وی با بیان اینکه اشتغال و اقتصاد در استان گلستان بر پایه بنگاه‎های کوچک و خرد بنیان نهاده شده است، ابراز کرد: ۹۱ درصد بنگاه‎های گلستان کوچک و خرد هستند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان؛ 6 درصد بنگاه‎های تولیدی استان جزو بنگاه‎های متوسط هستند سه درصد بنگاه‎های استان بزرگ هستند که 200 الی 500 نفر در آن کار می‎کنند.

ربیعی افزود: استان گلستان به دلیل اینکه استان صنعتی نبوده و محدودیت‎هایی داشته در دو دهه گذشته آزادسازی و استقرار صنایع در شمال استان مصوب شد و آنچه به استان کمک کرد تا بتواند در بحث تحریم‎ها و مباحث اقتصادی دوام بیاوریم وابستگی اقتصادی استان به بنگاه‌های کوچک و متوسط بود مزیتی که می‌تواند برای فراوانی اشتغال موثر باشد.

وی از کاهش نرخ بیکاری در استان گلستان خبر داد و بیان کرد: تابستان امسال نسبت تابستان سال گذشته دو دهم درصد کاهش بیکاری در استان داشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: با وجود اینکه مشارکت اقتصادی افزایش پیدا کرده به ازای هر یک درصد مشارکت اقتصادی 15 هزار نیروی جویای کار داریم که باید وارد بازارکار شوند.

ربیعی با تاکید بر اینکه در استان کمبود اعتبار در اشتغال نداریم، ابراز کرد: طرح‎های کارورزی، اقتصاد روستایی و تفاهم‌نامه در استان اعتبارات ویژه‎ای دارند که باید آماده جذب اعتبارات باشیم و به گونه‌ای در توزیع اعتبارات اقدام کنیم که بیکاران بدهکار افزایش پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه باید از بازار اشتغال مواظبت کنیم، اظهار کرد: ارزیابی همه مدیران و روسای دستگاه‎های اجرایی در بحث اشتغال و تولید خواهد بود.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار