استاندارگلستان:

استاندار گلستان گفت: تامین نشدن زیرساخت های مناسب درعرصه فرهنگ و هنر باعث فاصله برخی مردم از این حوزه ها شده که باید برای آشتی فرهنگ و هنر و مردم بیش از گذشته تلاش شود.

تامین نشدن زیرساخت های مناسب باعث دوری مردم از فرهنگ وهنر می شود

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی شامگاه جمعه در حاشیه حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گرگان در پردیس سینمایی کاپری گرگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این استان در عرصه فرهنگی اقدامات خوبی در گذشته انجام شده، اما به لحاظ سبقه فرهنگی، انتظارات مردم بیشتر از این است.
وی عنوان کرد: بدون شک در تامین زیرساخت ها، تالارها، سینما و اماکن فرهنگی و هنری هنوز به شرایط ایده آل و مطلوب مردم نرسیده ایم.
استاندار گلستان با یادآوری اینکه هنوز در برخی از شهرستانهای استان، سالن سینما وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به زندگی اقوام مختلف و آداب و سنن و فرهنگ های خاص آنان، گلستان نیازمند این بوده که درهر شهرستان حداقل یک سالن سینمای چند منظوره ایجاد شود تا علاوه بر کاربرد سینمایی، امکان برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری نیز فراهم شود.
وی در این پیوند از تلاش برای فراهم کردن زمینه های حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی با کمک دستگاه های متولی و آسان سازی امور سرمایه گذاری خبر داد و افزود: هم اینک سرانه فضای فرهنگی با توجه به شور واشتیاق مردم کم است.
هاشمی تصریح کرد: استان آماده استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر است و ورود این سرمایه گذاران باعث اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد شد.
استاندار گلستان در ادامه به تماشای فیلم 'تنگه ابوقریب' نشست.
به گزارش ایرنا سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گرگان از 14 بهمن برای اکران 18 فیلم در بخش سودای سیمرغ و 5 فیلم در بخش کودک و نوجوان و مجموع 46 اکران در 2 سالن پردیس سینمایی کاپری آغاز شد و تا 22 این ماه ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار