معاون استاندار گلستان درباره تعیین تکلیف پروژه پتروشیمی گلستان گفت: موضوع پتروشیمی گلستان ربطی به دولت ندارد و هیئت مدیره پتروشیمی گلستان باید تکلیف سهام مردم را مشخص کند.

موضوع پتروشیمی گلستان ربطی به دولت ندارد

به گزارش گلستان24؛محمود ربیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبه مردم از مسئولان درباره تعیین تکلیف پتروشیمی اظهار داشت: شاید گفتن این جمله به مردم صحیح نباشد اما موضوع پتروشیمی گلستان ربطی به دولت ندارد. دولت حتی یک درصد هم در این پروژه سهام ندارد و وظایف خود را چندسال پیش انجام داده است. بارها به هیئت‌مدیره پتروشیمی گفتیم که تحرک داشته باشند چون حدود 100 هزار نفر از مردم در این پروژه سهام دارند.

وی با بیان اینکه استانداری گلستان مسئولیت اجرا و پاسخگویی درباره وضعیت این پروژه را ندارد، گفت: نقش استانداری حمایت و کمک‌کردن برای تسهیل شرایط است که در همین زمینه 250 هکتار زمین با سند تحویل دادیم، مجوز 2.5 میلیون‌متر مکعب خوراک پتروشیمی را دریافت کردیم، مجوز محیط زیست را پیگیری و اخذ کردیم و تعهدات اولیه‌ای که برعهده ما بود را انجام دادیم. رسانه‌ها و خبرنگاران در موضوع پتروشیمی بهتر است از بخش خصوصی سئوال بپرسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان با بیان اینکه نمی‌خواهیم با مردم شعارگونه سخن بگوییم، گفت: باید به مردم بگوییم که حساب شده سرمایه‌گذاری کنند. در یک‌سال و نیم گذشته بیش از 10 بار جلسه با هیئت‌مدیره داشتیم، راهکار و پیشنهادهایی هم ارائه دادیم. اینکه هیئت‌مدیره می‌تواند کل پروژه را واگذار کند با بخش خصوصی دیگری مشارکت داشته باشد، تصمیمش برعهده هیئت‌مدیره است. در این مسئله حتی با "آذرآب" یکی از هلدینگ‌های مهم کشور هم مذاکره کردیم اما همه چیز به تصمیم هیئت‌مدیره باز می‌گردد.

ربیعی تأکید کرد: برای اینکه تغییری در وضعیت پتروشیمی ایجاد شود باید هیئت‌مدیره بخواهد تا اوضاع تغییر کند وگرنه دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار