شهردار گرگان خبر داد:

شهردار گرگان با بیان این که با توجه به مسائل اقتصادی پیش رو، رشد قابل ملاحظه ای در بودجه سال ۹۷ نخواهیم داشت، گفت: برنامه ای برای جذب سرمایه گذار در شهرداری گرگان تدوین خواهد شد.

مهم ترین راهکار حل ترافیک توسعه حمل و نقل عمومی است

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا دادبود، شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: یکی از اولویت های شهرداری گرگان توجه به تحول اقتصادی با رویکرد مشارکت اقتصادی است.

وی ادامه داد: برنامه های محیط زیست شهری، توسعه فضای سبز، تدوین شاخص های مربوط به آن برای افق کوتاه، میان و بلند مدت در شهرداری تدوین شده یا در حال تدوین است.

دادبود اضافه کرد: مهم ترین رویکرد که می توان به آن پرداخت، مشارکت مردمی است که در بخش های مختلف می تواند انجام گیرد.

واگذاری امور به بخش خصوصی

شهردار گرگان تصریح کرد: بخش های اقتصادی با رویکرد واگذاری امور به بخش خصوصی و جذب سرمایه بخش خصوصی انجام خواهد شد و تجربه نشان داده که پروژه هایی که بخش خصوصی واگذار شده رضایت مردمی بیشتری را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم زیرساخت های شهر الکترونیک توسعه یابد و در مباحث اداری و شهرسازی و فعالیت های که مردم به شهرداری مراجعه می کنند، انجام این امور با درگاه الکترونیک انجام شود.

دادبود بیان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی براساس طرح جدید (طرح جامع حمل و نقل گرگان) هفته پیش تدوین و مهم ترین بخش آن حمل و نقل همگانی است.

وی گفت: مهم ترین اولویت شهرداری گرگان گردشگری است که محور توسعه شهر خواهد بود.

وی گفت: شهرداری سال پر نشیب و فرازی را سپری کرده است و در تحقق بودجه با مسائل خاص روبروست، عمده درآمد شهرداری از طریق دریافت پروانه و صدور مجوزهاست که نمی توان گفت بودجه ۲۲۰ میلیارد تومان امسال تا چه اندازه تحقق می یابد.

تدوین بودجه تا آخر بهمن

شهردار گرگان ادامه داد: تدوین بودجه در دستور کار ما است و امیدواریم تا بهمن ماه نهایی شود البته با توجه به مسائل پیش رو رشد بودجه ای قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت ولی تمام تمرکز ما بر توسعه سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی است.

دادبود گفت: برای جذب سرمایه گذار برنامه هایی مشخص شده و تا پایان سال این برنامه جامع را منتشر می کنیم، پروژه هایی که امکان تحقق دارد شناسایی شده و می توان آن را بخش خصوصی سپرد.

وی یادآور شد: طرح جامع و ترافیک گرگان با همکاری مشاور بررسی و به وزارت کشور فرستاده شد.

توسعه حمل و نقل عمومی مهم ترین راهکار حل ترافیک

شهردار گرگان اضافه کرد: توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان مهم ترین راهکار حل ترافیک است و تجربه نشان داده که هر اندازه که بازگشایی معبر صورت گیرد در آینده باز هم دچار مشکل خواهیم شد.

دادبود گفت: ناوگان با فرسودگی و عقب افتادگی هایی روبروست که باید جبران شود، همفکری ورود اتوبوس های انجام شده و در حال رایزنی با تولیدکنندگان هستیم و امیدواریم عدد قابل توجه اتوبوس به بخش حمل و نقل وارد شود.

وی در خصوص ترافیک ناهارخوران چنین گفت: این ترافیک بحث جداگانه ای را می طلبد و نیازمند مطالعات جامع است البته مطالعاتی انجام شده که هزینه بر است اما از آنجایی که شهرداری تمام توان خود را برای سال آینده گذاشته با جذب منابع این کار انجام خواهد شد.

ورود ویژه به بافت تاریخی

شهردار گرگان با بیان این که توزیع کاربری ها یکی از راه حل های بحث ترافیک است، اضافه کرد: شهربازی، محل تفریحی متنوع در بخش های مختلف و توجه به بافت تاریخی از مهم ترین اولویت های ما است.

وی در خصوص بافت تاریخی گفت: امسال و سال ۹۷ و ۹۸ یک ورود ویژه به بافت تاریخی خواهیم کرد.

شهردار گرگان افزود: اولین کاری که در شهرداری انجام شد، تشکیل کارگروه توسعه پارکینک عمومی در هسته مرکزی شهر است و مدلی طراحی شده و بخش خصوصی می تواند با قید فوریت وارد همکاری شود.

دادبود با بیان این که حفظ معماری تاریخی شهر هم اولویت دارد، گفت: بر اساس مباحث علمی در حال حاضر ساخت زیرگذر و روگذر جوابگو نیست و این امر در اولویت دوم ما است.

وی ادامه داد: حل معضل ترفیک گرگان براساس مطالعات علمی نیازمند روش های دیگری است که می تواند با هزینه کمتر انجام شده و نتیجه بهتری هم داشته باشد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار