شهردار گرگان؛

شهردار گرگان از افزایش ۲۰ درصدی بودجه سال گذشته شهرداری گرگان خبر داد و گفت: بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگانی در سال ۹۳ به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به عملکرد شهرداری گرگان نمره 20 می دهم

به گزارش گلستان 24، حسین صادقلو، شهردار گرگان، در نخستین نشست خبری خود در سال 94 در جمع خبرنگاران با اشاره به اختلافات شورای شهر و شهرداری، گفت: هر شهرداری در کل کشور یک شورای شهر دارد که با هم تعاملات و گفت و شنودهایی دارند و برخی از گفت و شنودها ممکن است به مزاج خیلی ها خوش نیاید.

 

وی افزود: رابطه خوبی با شورای شهر گرگان داریم و و اندک مشکلات بین شورا و شهراری نیز حتما به خیر و صلاح بوده و هست و همه با هم باید در قطار آبادانی سوار شوند.

 

صادقلو در بخش دیگری گفت: ماموریت شهرداری، مرخصی شهردار، ابلاغ حقوقی شهردار و سازمان پرسنلی کارکنان و شهرداری از اختیارات شورای شهر نیست بلکه از اختیارات استانداری و وزارت کشور است.

 

وی در خصوص تمدید حکم شهرداری ادامه داد: بر اساس قانون بنده که بازنشسته هستم باید از هیئت دولت تائیدیه حکم تمدید بگیرم.

 

صادقلو از افزایش 20 درصدی بودجه سال گذشته شهرداری گرگان خبر داد و یادآور شد: بودجه 200 میلیارد تومانی شهرداری گرگانی در سال 93 به 220 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

وی در خصوص انتقال پادگان نظامی ارتش و اداره دخانیات از داخل شهر به بیرون، افزود: این دو مسئله از سوی عیسی امامی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در سطح ملی در حال پیگیری است و جلساتی نیز در این راستا برگزار شده است.

 

شهردار گرگان از تهیه پیش نویس طرح مونوریل یا قطار شهری و اجرای قرارداد آن خبر داد و اظهارداشت: همه هزینه های شهرداری هزینه های قابل توجهی بود.

 

وی، بهبود عبور و مرور و ترافیک شهری، فضای سبز و توسعه مناطق سبز، احداث سیل بند، انهار و توسعه جداول و جوی های شهری را از اقدامات هزینه ای شهرداری گرگان برشمرد و افزود: هر کدام از این هزینه ها با سرفصل های هزینه شد که در شورای شهر به تصویب رسیده بود.

 

صادقلو با بیان اینکه هیچ کدام از پروژه های شهری تعطیل نیست، به عملکرد شهرداری گرگان در سال 93 نمره بالای 20 داد.

 

وی خاطرنشان کرد: نوع مدیریت اینجانب در شهرداری براساس برنامه زمانبندی است و خارج از برنامه زمانبندی نداریم.

 

شهردار گرگان با تاکید بر اینکه آینده گرگان باید خانه ای مستحکم داشته باشد، گفت: زیرساخت های شهرداری گرگان را باید به گونه ای مدیریت کنیم که بهترین تصمیم باشد.

 

صادقلو در خصوص جابجایی کارگاه های مزاحم از ورودی شهر، افزود: 12 سال قبل اقداماتی در بلوار آق قلا آغاز شد که با بهره برداری از آن کارگاه های مزاحم به آن نقطه انتقال یابند.

 

وی اضافه کرد: زمینی نیز برای تعمیرکارها درنظر گرفته می شود تا وضعیت بلوارهای گرگان از ورودی سمت شرق مناسب شود.

 

صادقلو از طراحی و احداث یک میدان در ورودی شرق گرگان خبر داد و عنوان کرد: به دلیل نامنظمی در شرق گرگان، در سه راه نصرآباد میدانی طراحی شده و طرح آن قبل عید به کمیسیون ماده 5 فرستاده شده که پس از تصویب در این کمیسیون عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به بودجه سال 93 و 94، گفت: در سال گذشته شهرداری گرگان 220 میلیارد تومان وصولی داشت که واحد درآمد نیز ماهانه این بودجه را به استانداری و وزارت کشور اعلام و ارسال می کند.

 

شهردار گرگان بودجه عمرانی سال جاری را 205 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس قانون، بودجه نویسی بر اساس بودجه 9 ماهه سال 93 و سه ماه آخر درآمد 92 محاسبه می شود.

 

وی با بیان اینکه با اتفاقات رخ داده شده در 5+1 شاهد تحول اقتصادی در کشور خواهیم بود، گفت: هر چه درآمدهای ما اضافه شود می توانیم برای آن متمم اصلاح بودجه بنویسیم.

 

صادقلو، توسعه و احداث گورستان های جدید، زیرساخت های شهربازی، احداث روگذر و زیرگذر در گلشهر و بهارستان، احداث سه راه دخانیات به قلعه حسن و کمربندی 60 متری به افسران، مرکز خرید در حاشیه میدان شهید قندهاری با مساحت یک هزار و 400 متر، مرکز خرید ورودی شرق گرگان و احداث دو مجموعه مشارکتی در جانباز 34 و سروش جنگل را از مهمترین برنامه ها و پروژه های سال جاری برشمرد.

 

وی از احداث شهربازی در بلوار صیاد خبر داد و گفت: این شهربازی در سه راه گلند تاریکی بلوار صیاد به صورت مدرن به همراه مرکز خرید تجاری احداث خواهد شد.

 

شهردار گرگان افزود: واگذاری هتل ناهارخوران گرگان به شهرداری و احداث آن با مشارکت و سرمایه گذاری و اجرای تله کابین و واگذاری به سرمایه گذار از برنامه های مشارکت سازی شهرداری گرگان است.

 

وی از آغاز عملیات ساخت تله کابین در ناهار خوران گرگان تا پایان سال خبر داد و اظهارداشت: با واگذاری منطقه جنگلی به سرمایه گذار شاهد آغاز عملیات اجرایی تله کابین در شهر گرگان خواهیم بود.

 

صادقلو از نصب چند المان جدید در میادین گرگان خبر داد و گفت: قرارداد بهره برداری از میدان بسیج نیز آگهی شده تا با انتخاب پیمانکار آن این مکان راه اندازی شود.

 

وی با بیان اینکه قصد و اراده مدیران شهرداری عمران و آبادانی برای مردم است، افزود: گرگان در مقایسه با شهرهای همتراز خود از لحاظ زیرساختهای عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز عقب است.

 

شهردار گرگان در پایان از اعضای شورای شهر خواست تا اندک نگاه های محدود را کنار گذاشته و دست وحدت، انس، الفت و چراغ راهنما را از پیام نوروزی مقام معظم رهبری بگیریم و به سمت مردم برویم./ساجد نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار