جانشین معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی گلستان از ارائه تسهیلات یک میلیارد تومانی به معتادان بهبود یافته گلستان در سال 1396 خبر داد.

ساماندهی کمپ‎های غیرقانونی اعتیاد در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمد کیایی امروز با اشاره به وظایف مهم سازمان بهزیستی در گفت‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور و به تبع آن سازمان بهزیستی در سایر استان‎های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدف حمایتی و تخصصی در جهت مقابله با پیشگیری از انواع  آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف خود تأسیس شد.

وی تصریح کرد: معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی گلستان وظایف وسیعی به عهده دارد، در فاز اول فعالیت‌ها هدف این معاونت تقویت آگاهی افراد در خصوص محرکها و عوامل اعتیاد آور و توانمند کردن افراد در مقابله با محرکهای اجتماعی و کمک به افراد برای اتخاذ تصمیم درست می باشد.

*ساماندهی کمپ‎های غیرقانونی اعتیاد در گلستان/ فعالیت 61 مرکز درمان سرپایی معتادین در استان

جانشین معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی گلستان ادامه داد: فاز دوم فعالیتها مربوط به درمان است سازمان بهزیستی استان نسبت به احداث مراکز درمانی افراد معتاد و خانواده‎های آنها اقدام کرده است در حال حاضر 61 مرکز درمان سرپایی در استان وجود دارد که به افراد معتاد و خانواده‎های آنها خدمات درمانی و مشاوره ای ارائه می‎شود.

کیایی بیان کرد: برخی کمپ‎های اعتیاد در سال 1381 به صورت غیرقانونی نسبت به درمان افراد معتاد اقدام می‎کردند از این رو به سازمان بهزیستی مأموریت داده شد تا کمپ‎های غیرقانونی را ساماندهی کند در حال حاضر تیم نظارتی متشکل از سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بر کمیت و کیفیت کمپهای ترک اعتیاد در سطح استان نظارت می‎کنند، هم چنین برای یکایک مراکز درمانی اعتیاد برنامه غذایی خاصی در نظر گرفته شده است که نظارت کافی بر برنامه غذایی مراکز درمانی نیز انجام می‎شود.

وی در خصوص ارائه تسهیلات اشتغالزایی به معتادان بهبود یافته گفت: در سال جاری بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به  91 نفر از معتادان بهبود یافته در سطح استان اختصاص یافت این وام‎ها بسته به شغل و متناسب با نیاز و سرمایه لازم برای اشتغال پرداخت می‎شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار