استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت تولیدات عشایر در زمینه تولیدات مختلف، گفت: مشکلات عشایر استان که در شمال و شرق ساکن هستند در حال بررسی است و تلاش ما رفع مشکلات و ارتقا سطح تولیدات عشایر در گلستان است.

رفع مشکلات و ارتقای سطح تولیدات عشایر برنامه های استاندار گلستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی، استاندار گلستان در دیدار با مهندس کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، گفت: گلستان 21 هزار نفر عشایر کرد و ترکمن را میزبانی می کند و یکی از استان های مطرح در موضوعات عشایری کشور است.

 

وی افزود: از 159 هزار تن تولیدات گوشت قرمز عشایر بیش از 4 هزار تن سهم گلستان است و در عین حال قریب به 5 هزار تن تولیدات لبنیات و شیر عشایر استان است.

 

هاشمی یادآور شد: خوشبختانه در سال 96 و طی 5 ماهه اخیر قریب به 8 میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر استان جذب شده است و بنا بر وعده رئیس سازمان امور عشایر ایران گلستان می تواند منابعی را که دیگر استان ها در زمینه تسهیلات موفق به جذب آن نشده اند به خود اختصاص دهد.

 

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: مدیریت استان بر اساس بازدید های صورت گرفته به مشکلات عشایر در زمینه تملک، آب و راه واقف است و تلاش داریم مشکلات آنها را مرتفع سازیم.

 

همچنین در این دیدار کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر ایران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در استان گلستان اظهار کرد: عشایر 1.8 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما 25 درصد پروتئین و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار