اجحاف در حق مدیر کل روابط عمومی استانداری گلستان

وضوح و شفافیت فیلم موجود از صحنه مواجهه به خوبی از نادرست بودن بخش زیادی از آنچه که تحت عنوان اظهارات آن خبرنگار در رسانه ها منتشر گردیده بود ، گواهی می دهد .

 یازرلو مورد هجمه رقبا ، منتقدین و مخالفین

به گزارش گلستان 24، در روزهای اخیر خبری در این سایت و برخی رسانه های محلی منتشر شد که حکایت از مواجهه ی صورت گرفته بین یکی از خبرنگاران با مدیر کل روابط عمومی استانداری گلستان در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بندرگز به گرگان در ایستگاه راه آهن بندرگز داشت .

مطلب مورد نظر که با عنوان " تهدید یک خبرنگار توسط مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان " در رسانه ها انتشار یافته بود ، گویا صرفا بر اساس اظهارات خبرنگار دخیل در مواجهه صورت گرفته تنظیم و منتشر شده بود و در آن از طرف دیگر ماجرا حرفی به میان نیامده بود و این خبر در سطح رسانه ها ، شبکه های اجتماعی و محافل گوناگون با تحلیل و تفسیرهای متفاوت و گاها با واکنش های مختلف روبرو گردید .

در همین حال بروز برخی موارد مشابه البته با کیفیت و چگونگی متفاوت با برخی دیگر از اصحاب رسانه استان در طول یک سال اخیر بر باور پذیر شدن این خبر نقش داشت .

بررسی اجمالی و تحلیل واکنش های طیف های مختلف سیاسی رسانه ای فعال در استان در خصوص این خبر و حواشی مربوط به آن بسیار جالب توجه است .

واکنش های معمولی به ماجرا

در رسانه هایی که از نظر دیدگاه یا سلیقه سیاسی ، نگاهی متفاوت با مجموعه حاکم بر استانداری گلستان داشتند پوشش این خبر با توجه با سابقه ذهنی قبلی از برخی موارد مشابه به عنوان یک مطلب انتقادی در مواجهه با یک خبرنگار انعکاس یافت .

در شبکه های اجتماعی و عمدتا از سوی کسانی که قبلا مواجهات مشابهی داشتند و یا از آن مواجهات مطلع بودند نیز با توجه به همان سابقه ذهنی این مساله تا حدودی قابل پذیرش و باور بود و گاها نکات و مواردی در همین حول و حوش مبادله گردید .

برخی رسانه های میانه رو از پوشش خبر اولیه اجتناب کردند و با تماس با روابط عمومی استانداری گلستان در انتظار اعلام موضع رسمی از سوی آن مجموعه ماندند .

واکنش های قابل تامل به ماجرا

در این میان واکنش سه گروه خاص که از قضا هر سه آنها به لحاظ ادعا و یا دیدگاه سیاسی همراه و همسوی دولت یازدهم محسوب می شوند بسیار قابل تامل است .

اولین گروه ، مجموعه ای از چند سایت از قبل یا اخیرا فعال شده با گرایش افراطی اصلاح طلبی هستند که در کمال تعجب به پوشش گسترده این خبر پرداختند و حتی با ذوق زدگی خاصی به مسائل پیرامونی و موارد تکمیلی در این زمینه دامن زدند که مروری اجمالی بر رفتار دست اندرکاران این سایت ها ، حکایت از نوعی انتقام گیری از استانداری گلستان به دلیل ناکامی در کسب پست و جایگاه های دلخواه در حوزه مدیریت سیاسی استان و یا برخی شهرستان ها داشت .

رفتارهای عجیب برخی از افراد در این گروه که گاها از سوی دوستان نزدیک به خودشان هم مورد انتقاد جدی است بسیار قابل توجه است و تا زمانی که احتمال تصرف قلمروی در حوزه سیاست و مدیریت را می دادند کاملا همراه و همنوا بوده و پس از شکستن کوزه رویاها به مخالف و منتقدی سر سخت مبدل شده اند .

دومین گروه ، مجموعه ای تحت عنوان انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان بود که هیئت مدیره جدید آن طی انتخاباتی نیمه فرمایشی در 14 اسفند ماه 93 انتخاب شدند و ذیل نظر یکی از معاونت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان فعالیت می کند ، این انجمن در ساعات اولیه پس از انتشار خبر مذکور در اقدامی شتابزده و نسنجیده به صدور بیانیه ای در این زمینه پرداخت .

سرعت و چگونگی تدوین و انتشار و مطالعه بیانیه مغرضانه انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان خود به خوبی نشان دهنده ماهیت ، عقبه و اهداف تهیه و انتشار دهندگان آن است که در جای خود محل تامل و بحث دقیق و مستقل است که در این مجال نمی گنجد .

سومین گروه ، مجموعه ای از کاندیداهای مدعی احراز مسئولیت مدیر کلی روابط عمومی استانداری گلستان و یا به نوعی رقبای علی یازرلو در کسب این عنوان بودند که بلافاصله پس از انتشار این مطلب به طرح مباحث هدفمند و جهت دار در مجموعه های مختلف به شکل های گوناگون پرداختند و به نوعی دنبال تخریب شدید مدیر کل کنونی و بیشتر اثبات صلاحیت خود بودند و حتی در محافلی خصوصی تر از رسیدن این مطلب به وزارت کشور و احتمال حذف زودهنگام علی یازرلو خبر می دادند و عن قریب به دنبال معرفی گزینه های مدیر کلی جدید برای روابط عمومی استانداری گلستان بودند .

طرف دیگر ماجرا / مستندی غیر قابل انکار

پس از انتشار این خبر ، تحلیل و تفسیرها پیرامونی ، صدور بیانیه انجمن صنفی و ... ، علی الحساب توپ این مواجهه در زمین مدیر کل روابط عمومی استانداری قرار داشت تا با واکنش و یا پاسخگویی در این زمینه ، وارد شفاف سازی معرکه صورت گرفته شود .

اما تماس های تلفنی و دیدارهای حضوری افراد مختلف با مجموعه روابط عمومی استانداری گلستان ، حکایت از وجود فیلمی از صحنه مواجهه داشت که حاوی تفسیری متفاوت از آن بود و تا حدود زیادی کفه را به نفع علی یازرلو سنگین می کرد .

دعوتی که از سوی روابط عمومی استانداری گلستان از افراد و مجموعه های مختلف برای دیدن فیلم مورد نظر برای پی بردن به واقعیت و چگونگی ماجرا صورت گرفت نیز نشانه برخورد صحیح و سنجیده مدیر کل روابط عمومی استانداری گلستان در این قضیه داشت .

وضوح و شفافیت فیلم موجود از صحنه مواجهه به خوبی از نادرست بودن بخش زیادی از آنچه که تحت عنوان اظهارات آن خبرنگار در رسانه ها منتشر گردیده بود ، گواهی می داد و اینکه در این ماجرا در حق مدیر کل روابط عمومی استانداری گلستان اجحاف صورت گرفته است .

اگرچه وجود و طرح برخی اختلاف نظرات بین خبرنگار مورد نظر و علی یازرلو در خصوص چگونگی پوشش اخبار مربوط به جلسات شورای فرهنگ عمومی استان گلستان قبل از این مواجهه نادرست ، محل گفتگو و بحث بوده است ولی شدت برخورد آن خبرنگار در این ماجرا به نظر فراتر از مباحثه صورت گرفته در آن صحنه به نظر می رسد .

قابل توجه همه طرف ها

در اینجا منصفانه و منطقی آن است که هر یک از افراد و مجموعه هایی که به هر شکلی در این مواجهه نقش داشته اند و یا بدان پرداخته اند ، همه ابعاد و جوانب آن را بررسی و ملاحظه کنند تا گفتار و رفتار آنان به صواب نزدیکتر باشد و با انجام برخورد یا اقدام مناسب در این زمینه ، روند ایجاد تعادل و آرامش را در پیش بگیرند که در این میان ، این پایگاه خبری تحلیلی به سهم خود بابت آن بخش از بروز اجحافی که در حق مدیر کل روابط عمومی استانداری گلستان از سوی این رسانه صورت گرفته است عذرخواهی می نماید .

در پایان ، از مدیر کل روابط عمومی استانداری گلستان انتظار می رود که با سعه صدر و ظرفیت بسیار بیشتر و بالاتری به فعالیت ، همکاری و ارتباط با خانواده بزرگ همکاران خود در رسانه های مختلف فعال در استان بپردازد تا توان و پتانسیل همه این رسانه ها در راستای کمک به توسعه استان ، حل مشکلات و خدمت بیشتر و بهتر به مردم عزیز گلستان قرار گیرد .

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار