رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان:

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: بیش از 60 درصد زندانیان قربانیان مواد مخدر هستند.

افزایش 80 درصدی کشفیات مواد مخدر در گلستان

به گزارش گلستان24؛شعبان غربا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: بیش از 60 درصد زندانیان قربانیان مواد مخدر هستند.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که به عنوان دغدغه پلیس مطرح می‌شود این است که روز به روز سن اعتیاد در حال کاهش است و با تغییر مصرف روی آوردند به سمت مواد مخدر صنعتی که رنگ و بوی خاصی هم ندارد و شناسایی افرادی که مبتلا به این مواد هستند نیز سخت است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته 80 درصد افزایش کشفیات نسبت به سال 1394 داشته‌ایم که از ابتدای سال جاری تاکنون 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
غربا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان و خرده فروشان، معتادان و سایر عناصر قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
وی اضافه کرد: برای ارزیابی بهتر شاخص‌هایی را برای خودمان تعریف کردیم و طرح‌هایی را به عنوان طرح‌های پیشگیرانه و انتظام بخشی برای مبارزه با مواد مخدر انجام دادیم که طرح پاکسازی نقاط آلوده یکی از آنها است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان تصریح کرد: سال گذشته سه نقطه آلوده پرخطر شناسایی شد که دو نقطه در گرگان و یک نقطه در گنبدکاووس بوده است و اقدامات ایجابی را دستگاه‌ها انجام دادند و پلیس نیز اقدامات صلبی را اجرایی کرد.
غربا بیان کرد: امسال این نقاط آلوده به 15 نقطه افزایش یافت که در هر شهرستان یک نقطه آلوده پرخطر را شناسایی و طرح‌های پاکسازی را در آن اجرایی می‌کند.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال تا امروز 520 مورد عملیات پاکسازی نقاط آلوده در استان اجرایی شد که 430 کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در این طرح‌ها بوده که پنج هزار و 400 نفر در این طرح دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان تصریح کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نیز در استان اجرایی می‌شود که در این طرح گزارشات مردمی در این طرح به صورت ویژه در دستور ار قرار می‌گیرد.
غربا بیان کرد: طرح پاکسازی اطراف مراکز آموزش عالی و مدارس در استان به صورت جدی اجرایی می‌شود که به صورت هفتگی اجرا می‌شود و با عوامل توزیع مواد مخدر به شدت و با شدیدترین ابزار قانونی برخورد می‌شود و دستگیری‌های مناسبی هم در این زمینه داشته‌ایم.
وی افزود: در سال جاری 54 مورد کلاس و کارگاه آموزشی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان انجام داده‌ایم تا نسبت به آسیب‌های مواد مخدر آشنایی لازم را داشته باشند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار