مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون قرارداد استفاده از 2 هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی در استان منعقد و در حال پرداخت است.

قرارداد پرداخت 2هزار وام نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدتقی زمانی نژاد روز پنجشنبه در گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت وام نوسازی وبهسازی مسکن روستایی به ایرنا اعلام کرد: امسال 5 هزار و 200 فقره سهمیه وام پیش بینی شده که به صورت تدریجی و با مشارکت 7بانک عامل در حال اجرایی شدن است.
وی افزود: از این تعداد سهمیه قابل اقدام در سطح استان سه هزار و 500 فقره است که برای دوهزار و 21 مورد با بانک ها قرار داد بسته شده است.
به گفته وی؛ سال قبل در مجموع برای پرداخت 2 هزار فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استان قرار داد منعقد شده بود.
وی اظهار کرد: نوسازی و بهسازی این واحد ها با نظارت ناظرین فنی روستایی بنیادمسکن در سطح استان آغاز شده است.
زمانی نژاد اضافه کرد: تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی و کاهش اثرات و خطرات ناشی از بلایای طبیعی بوده و بدون نوبت دهی و سپرده گذاری و با کارمزد 5درصد و دوران ساخت و بازپرداخت 15ساله در 2 سقف فردی 180 و 200 میلیون ریال از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری بانک های سپه، صادرات، ملت، تجارت،ملی،رفاه و مسکن در حال پرداخت است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی گلستان که آن را مستعد بروز حوادث غیر مترقبه کرده است، از ساکنان مناطق روستایی که واحدهای مسکونی آنان غیر مقاوم و ناایمن است، خواست تا با مراجعه به بنیادمسکن شهرستان خود و دریافت وام نسبت به مقاوم سازی واحد خود اقدام کنند.
به گفته وی؛ براساس آخرین سرشماری 128 هزار واحد غیرمقاوم در روستاهای استان گلستان وجود دارد که باید به تدریج مقاوم سازی و بازسازی شود.
وی مجموع واحدهای مسکونی روستایی تازه احداث و غیرمقاوم استان را طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 حدود 229 هزار منزل اعلام کرد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و 1075 روستا زندگی می کنند.
گلستان با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث غیرمترقبه همچون زلزله، رانش زمین و سیل است که بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی به کاهش تلفات و خسارت های این حوادث کمک بسیاری می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار