دوستداران اهل بیت (ع) در مناطق شهری و روستایی استان گلستان در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با برگزاری آئین های عزا در مساجد، حسینیه ها و تکایای محلات به سوگواری پرداختند.

گلستان در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) غرق ماتم و عزا است

به گزارش گلستان24؛همچنین در بسیاری از نقاط و محلات استان گلستان، مردم با برپایی خیمه عزا درسالروز شهادت حضرت فاطمه (س) سوگواری کردند.
در این آئین های سوگواری که امروز سه شنبه نیز ادامه دارد، سخنرانان و خطباء در وصف بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) سخنرانی کردند.
بر سر در مغازه ها و بسیاری از منازل در گرگان مرکز استان گلستان از چند روز قبل به مناسبت ایام فاطمیه بیرق و پرچم های عزا برافراشته شده و دوشنبه شب آئین های عزاداری و یادواره های شهدا با حضور گسترده مردم در امامزاده عبداالله (س)، مسجد جامع گلشن و مسجد جامع و دیگر مساجد محلات و روستاها برگزار شد.
همچنین امروز سه شنبه به این مناسبت دسته های سوگوار در گرگان با حضور روحانیون و مردم عزادار به حرکت در می آیند.
حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد. نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.
سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی (ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام زندگی پربار خویش همواره حامی و پشتیبان ایشان بود.
در دامن پاک فاطمه زهرا (س) دو امام بزرگوار و دو شخصیت ممتازعالم بشر حضرت امام حسن (ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین (ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند.
سوم جمادی الثانی سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و بانوی نمونه و اسوه حسنه است، بانویی که الگوی زنان، گوهر گرانبهای عصمت، میوه قلب نبی، کوثر نور، محبوبه یکتا، مظهر نور خدا و آیت عظما، بخش کوچکی از صفات بزرگ ایشان است
به هنگام شهادت سن بزرگ بانوی جهان اسلام بنا بر قول مشهور، 18 سال بیشتر نبود.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار