مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: یکهزار و 180 پرونده در انتظار دریافت وام مقاوم سازی مسکن روستایی است که از مدیران هفت بانک عامل خواهان همکاری بیشتر برای پرداخت آن هستیم.

انتظار مدیر بنیاد مسکن گلستان از بانک ها

به گزارش گلستان24؛محمد تقی مهندس زمانی نژاد در نشست با اعضای شورای اداری بنیاد مسکن استان اظهار کرد: از مدیران بانک های عامل انتظار می رود با تعامل و مساعدت بیشتری تا قبل از پایان سال، قرارداد پرداخت وام مقاوم سازی مسکن را با متقاضیان بسته و ساخت این واحدها آغاز شود.
وی همچنین از مشارکت مدیران بانک های عامل استان در انعقاد قرار داد دو هزار و 40 پرونده ساخت مسکن روستایی در سال جاری قدردانی کرد.
براساس آخرین سرشماری حدود 128 هزار واحد غیرمقاوم در روستاهای استان گلستان وجود دارد که باید به تدریج مقاوم سازی و بازسازی شود.
وی؛ مجموع واحدهای مسکونی روستایی تازه احداث و غیرمقاوم استان را طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 حدود 229 هزار منزل اعلام کرد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و 1075 روستا زندگی می کنند.
گلستان با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث غیرمترقبه همچون زلزله، رانش زمین و سیل است که بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی به کاهش تلفات و خسارت های این حوادث کمک بسیاری می کند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار