استاندار گلستان خبر داد

استاندار گلستان گفت: خوشبختانه همراهی بانک‌ها در ارائه تسهیلات نوسازی و بازسازی با رقم 28 میلیارد تومان به 13 واحد تولیدی که موجب رتبه چهارم استان در کشور شده است که باید با توجه به ظرفیت کارخانه‌های فعال در استان این رقم افزایش یابد.

رتبه چهارم گلستان در نوسازی واحدهای تولیدی

به گزارش گلستان24؛به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و نیز جانباختگان تعدادی از هموطنان عزیزمان در سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج، با اشاره به ظرفیت تمامی بانک‌ها در استان، اظهار کرد: از آنجا که بخش قابل توجهی از منابع مالی استان در بانک‌های خصوصی قرار دارد به همین دلیل لازم است این بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات رونق تولید فعال شوند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه همراهی بانک‌ها در ارائه تسهیلات نوسازی و بازسازی با رقم 28 میلیارد تومان به 13 واحد تولیدی که موجب رتبه چهارم استان در کشور شده است که باید با توجه به ظرفیت کارخانه‌های فعال در استان این رقم افزایش یابد.
استاندار گلستان افزود: اگرچه در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هستیم اما کار و حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استان باید با قوت صورت پذیرد.
هاشمی یادآور شد: باید تا انتهای سال سه کارگروه فرعی برای بررسی پرونده‌های بزرگ گردشگری، صنعت و کشاورزی تشکیل شود و این پرونده‌ها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهند.
همچنین در این جلسه حسنقلی قوانلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین روند پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط بانک‌های استان ارائه کرد و گفت: تاکنون 224 میلیارد تومان تسهیلات از طریق کارگروه تسهیل به واحدهای تولیدی پرداخت شده و گلستان از این نظر رتبه دهم کشور را دارد.
وی افزود: در مجموع پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل استان به واحدهای تولیدی مبلغ 604 میلیارد تومان است که از این منظر نیز گلستان رتبه هشتم کشور را داراست و از میانگین کشوری بالاتر است.
لازم به ذکر است در این جلسه مشکلات چهار واحد تولیدی بررسی و دستورات لازم برای رفع آن صادر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار