سعید هاشم زاده اظهار کرد در حال حاضر گردش مریض از راه های تشریح نشده و ناشناس یک چالش جدی در حوزه گردشگری تندرستی کشور هست.

برنامه وزارت بهداشت برای کنترل دلالان در حوزه گردشگری تندرستی کشور

به گزارش گلستان 24،سعید هاشم زاده در صحبت با ایسنا، اظهار کرد در حال حاضر گردش مریض از راه های تشریح نشده و ناشناس یک چالش جدی در حوزه گردشگری تندرستی کشور هست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بازار سیاه یکی از آفت های حوزه گردشگری تندرستی در تمام دنیا هست، اظهار کرد:  تمام جریانات حوزه گردشگری تندرستی کشور توسط وزارت بهداشت کاوش می گردد و نقاط ناتوانی این حوزه احصا شده و در حال برنامه ریزی برای کنترل واسطه ها و ایجاد قواعد و استانداردهای لازم برای شکل گیری یک چرخه نرمال گردش مریض در کشور هستیم تا هر فرد یا گروهی که علاقمند و توانمند در این حوزه هست با رعایت این استانداردها به طور علمی و سالم در خدمت گردشگری تندرستی قرار گیرد.

هاشم زاده با اشاره به پیشینه درخشان تاریخی طب در کشور و موفقیت های پزشکی کشور در منطقه، ایران را یکی از کشورهای دارای جذابیت بالا برای معالجه مریضی ها معرفی کرد و اظهار کرد: طبق تجارب بین المللی هر کشوری که حوزه گردشگری تندرستی را توسعه داده در حوزه پزشکی و شاخص های بهداشتی درمانی مردم جامعه موفق تر بوده هست؛ چراکه با سرمایه گذاری مراجع گردشگری تندرستی میتوان زیرساخت های حوزه تندرستی را بهبود بخشید و خدمات کیفی و اندکی بهتری را به مریض ها داخلی و بیگانه عرضه داد.

وی افزود: کشورهای موفق در راستای گردشگری تندرستی من جمله برزیل، کاستاریکا و بعضی کشورهای منطقه مثل ترکیه و هند با جذب سرمایه از طریق توسعه گردشگری تندرستی، زیرساخت های اقتصادی و بهداشتی - درمانی کشور خود را از نظر کیفی و اندکی بالا بردن داده اند.

وی اظهار کرد: با توجه به ورود تعداد بسیاری مریض بیگانه به کشور برای معالجه و فقدان آیین نامه ها و قوانین این حوزه تصمیم بر این گردید که اداره گردشگری تندرستی در وزارت بهداشت تشکیل گردد تا به عنوان متولی عرضه خدمات درمانی به مریض ها بیگانه وظیفه سیاستگذاری، تعیین خط رفتار، قوانین و آیین نامه ها را برعهده گیرد. در حال حاضر این اداره تهیه نقشه راه روال گردشگری تندرستی در کشور را در دستور کار دارد تا خوب ترین نوع دخالت در این صنعت با پایین ترین عارضه ها برای بخش خصوصی صورت پذیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار