بخشدار مرکزی گرگان از برپایی دهکده گردشگری و نوروزگاه ویژه ایام نوروز سال 97 با برنامه های متنوع آیینی و فرهنگی در این بخش خبر داد.

برپایی دهکده گردشگری و نوروزگاه درگرگان

به گزارش گلستان24؛محمدرضا ترابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دهکده گردشگری برای دومین سال متوالی با مشارکت دهیاری ها و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان و در استقبال از مسافران نوروزی راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه دهکده گردشگری و نوروزگاه همراه با اجرای برنامه‌های متنوع آیینی و فرهنگی است، افزود: امسال دهکده با برنامه های متفاوت و در قالب پنج بخش فعال خواهد شد.
به گفته وی؛ بخش های مختلفی همچون سازه های بومی اعم از منازل روستاییان مناطق جلگه ای و کوهستانی، آداب و رسوم و سنن اقوام سیستانی و ترکمن، غذا، موسیقی و غرفه های ارائه توانمندی ها و فروش تولیدات روستا و بازی های بومی محلی از برنامه های این دهکده است.
به گفته وی؛ در بخشی از برنامه های دهکده گردشگری 24 بازی بومی محلی و 2 ورزش غالب روستایی همچون کشتی با شال و والیبال برگزار می شود.
ترابی ادامه داد: هدف از برپایی دهکده گردشگری و برگزاری نوروزگاه احیای فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی و معرفی آن به مسافران و گردشگران و نسل جوان است.
وی؛ بخش مرکزی گرگان را رنگین کمانی از اقوام بیان کرد که هر یک دارای آداب و رسوم خاصی برای نوروز هستند.
بخشدار مرکزی گرگان تصریح کرد: نقش اصلی را در اجرای دهکده گردشگری دهیاران برعهده دارند.
دهکده گردشگری بخش مرکزی گرگان با وسعت یک هکتار در ابتدای سایت اداری و ورودی غربی شهرستان گرگان راه اندازی می شود.
گرگان مرکز استان گلستان حدود 500هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان با دو بخش مرکزی و کمالان دارای 98 روستا و شهرهای گرگان، سرخنکلاته، جلین و قرق است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار