بخشدار مرکزی گرگان خبر داد:

بخشدار مرکزی گرگان از احداث کمپ گردشگری روستایی ویژه ایام نوروز در ابتدای گرگان خبرداد.

ایجاد کمپ گردشگری روستایی در گرگان

به گزارش گلستان24، محمدرضا ترابی به تشریح برنامه های نوروزی ویژه روستاهای گرگان پرداخت و اظهار کرد: کمپ گردشگری روستایی ویژه ایام نوروز در گرگان برپا می شود.

وی محل احداث این کمپ را ابتدای سایت اداری و ورودی شهر گرگان اعلام کرد و گفت: هدف از راه اندازی این کمپ انعکاس ظرفیت های گردشگری و توانمندی های تولیدی روستاهای بخش مرکزی گرگان است.

ترابی به تشریح جزئیات این کمپ پرداخت و اظهار کرد: در این کمپ گردشگری یک خانه روستایی با معماری خانه های روستاهای اطراف گرگان احداث می شود.

وی با بیان این که این خانه روستایی به طور کامل ساخته می شود و قابلیت استفاده برای تمام افراد است، گفت: در محوطه این کمپ مرکز نگه داری دام سبک و پرنده، نانوایی سنت و تنور، فروشگاه محوصلات تولید روستا و آلاچیق برای استراحت مسافران تدارک دیده شده است.

وی با تاکید بر این که برای ساخت این کمپ از هیچ دستگاهی کمک گرفته نشده است، افزود: تمام اعتبار مورد نیاز این طرح گردشگری توسط خود دهیاران فراهم شده و هدف آن هم انعکاس توانمندی روستاها و دهیاری ها است.

بخشدار مرکزی گرگان اضافه کرد: در نظر داریم این طرح را پایلوتی برای شناسنایی ظرفیت های روستایی و ساماندهی این ظرفیت ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای منطقه تولیدات بسیاری وجود دارد که می توان با هدایت و راهنمایی تولیدکنندگان محصولات آن ها را به برندهای با کیفیت منطقه تبدیل کرد تا هم اقتصاد روستا تقویت شود و هم بازار با قیمت مناسب و بدون واسطه داشته باشند.

ترابی این طرح را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: روستاهای منطقه گرگان از دیرباز تولید کننده محصولات مختلف مانند انواع ترشی، رب، مرغ و تخم مرغ و حتی گل و گیاه بوده اند اما نیاز است با به روز رسانی دانش تولید و جهت دهی روستائیان این محصولات را با کیفیت بهتر و روش های جدیدتر روانه بازار کرد تا مشتریان بیشتری جلب کنند.


منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار