مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: اجرای کامل طرح ' ایران مهارت' در گلستان، راه موثر حرفه آموزی به جوانان استان برای آماده شدن در مسیر ورود به بازار و کاهش آمار بیکاری است.

مسیر ورود جوانان گلستان به بازار کار هموار می شود

به گزارش گلستان24؛سیدعلیرضا حسینی طلب روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهارت آموزی باید به عنوان یکی از نیازهای خانواده های گلستانی و آموزش فرزندان برای کسب شغلی با دوام مد نظر باشد.
وی بیان کرد: در طرح ایران مهارت که قرار است به صورت آزمایشی در هشت استان اجرا شود ، آموزش های مهارتی با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در مقطع اول متوسطه به دانش آموزان ارائه می شود. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: در سال های هفتم، هشتم و نهم متوسطه 60 ساعت آموزش فنی و حرفه ای با هدف مهارت آموزی دانش آموزان ارائه می شود تا زمینه ورود همراه با مهارت این جوانان به بازار کار فراهم گردد. 
حسینی طلب ادامه داد: ظرفیت آموزشگاهای آزاد گلستان امکان پذیرش و مهارت آموزی برای بیش از 15 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه اول را خواهد داشت که امیدواریم در ادامه مسیر اجرای این طرح، همه دانش آموزان مقطع متوسطه گلستانی از امکان فراگیری یک مهارت کاربردی برخوردار شوند. 
وی همچنین یکی از دلایل بیکاری گسترده دانش آموختگان دانشگاهی را نداشتن مهارت کافی برای ورود به بازار کار دانست و اظهار کرد: تاکنون آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در دانشگاه ها جدی گرفته نشده است.
به گفته وی؛ امسال 25 هزار گلستانی در مراکز دولتی فنی و حرفه ای با فراگرفتن آموزش های مهارتی برای ورود به بازار کار آماده شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار