مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: یک شرکت تولید کننده ایزوگام در حاشیه شهر سرخنکلاته از توابع شهرستان گرگان با رفع آلودگی زیست محیطی به صنعت دوستدار محیط زیست تبدیل شد.

شرکت تولید کننده ایزوگام در سرخنکلاته دوستدار محیط زیست شد

به گزارش گلستان24؛از محیط زیست گلستان، امیر عبدوس اظهار کرد: این شرکت مستقر در شهرک صنعتی بهاران چند بار توسط کارشناسان پایش این اداره به دلیل شکواییه های متعدد ساکنین مجاور مورد بازدید قرار گرفت و با توجه به آلوده سازی هوا و بوی نامطبوع، اخطارهای قانونی گرفت.
وی اضافه کرد: با پیگیری این اداره کل و تلاش مدیریت کارخانه برای رفع نقص و برطرف نمودن آلودگی، این کارخانه به سامانه کنترل آلودگی هوا و بو تجهیز شد.
عبدوس افزود: این واحد صنعتی به فیلترغشایی از نوع پلیمری برای حذف ذرات و همچنین افشاننده برای کنترل بو مجهز شده و سه دودکش خط تولید به این فیلتر متصل و ذرات جمع آوری و استحصال می شود و میزان آلودگی کارخانه به سطح استاندارد رسیده است. 
وی تصریح کرد: این واحد صنعتی می تواند به عنوان یک الگو در راستای حفاظت از محیط زیست برای دیگر صنایع مطرح شود.
طبق اصل 50 قانون اساسی جمهوری‏ اسلامی ایران، حفاظت‏ محیط زیست‏ وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود و از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ وغیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران همراه شود‏، ممنوع‏ است.
سرخنکلاته از سال 1381 از روستا به شهر تبدیل شد، این شهر در بخش بهاران از توابع شهرستان گرگان در استان گلستان قرار دارد.
این شهر در فاصله 15کیلومتری شرق گرگان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار