مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان:

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: خیران از کمک به موسسه‌های بدون مجوز خودداری کنند.

خیران به موسسه های بدون مجوز کمک نکنند

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که نیاز است خیران در پایان سال حمایت های خود را از نیازمندان بیشتر کنند، بر لزوم کمک رسانی از طریق موسسات خیریه تاکید و اظهار کرد: خیران از کمک به موسسه‌های بدون مجوز خودداری کنند و فقط به موسسه‌های مجوز دار کمک اعطاء کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال و جمع آوری کمک به نفع افراد نیازمند، برخی افراد سودجو با در دست داشتن قبض و متقاعد کردن شهروندان برای کمک به نیازمندان مبالغ کلانی جمع  می‌کنند که به نیازمندان نمی‌رسد و قابل پیگیری نیستند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به مراکز مجوز دار و یا استعلام از دستگاه‌های مربوطه از جمله کمیته امداد، بهزیستی و یا اداره کل امور اجتماعی استانداری برای تائید موسسه‌های دارای مجوز تائیدیه دریافت کنند.

این مقام مسئول در حوزه استانداری گلستان، گفت: تمامی موسسه‌های مجوزدار موظفند پایان هر سال در رابطه با فعالیت‌های انجام شده و کمک‌های دریافتی نقدی، غیرنقدی و چگونگی اعطای این کمک‌ها به نیازمندان به دستگاه‌هایی که از آنان مجوز دریافت کرده‌اند، پاسخخگو باشند.

وی افزود: برخی افراد با طرح شکایت به این اداره کل در رابطه با جمع آوری کمک‌ها توسط برخی موسسه‌ها تقاضای رسیدگی دارند، که به دلیل شناسنامه‌دار نبودن امکان شناسایی آنها وجود ندارد، اما چنانچه اطلاعاتی از آنان دردسترس قرار گیرد به سرعت برخورد خواهیم کرد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه اقشار آسیب پذیر و نیازمند در اطراف محل زندگی همه شهروندان گلستانی زندگی حضور دارند، شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را به دست افراد نیازمندی که می‌شناسند برسانند.

به گفته چراغعلی زمانی دست افراد سودجو از این بازار کوتاه می‌شود، که این کمک‌ها با آگاهی شهروندان گلستانی به موسسه‌های مجوز دار هدایت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار