رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان استان گلستان:

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان استان گلستان خبر داد: تولید گوشت مرغ در گلستان به مرز ۲۱۰ هزار تن رسید.

افزایش تولید گوشت مرغ در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر با اعلام این خبر گفت:شاید نتوانیم در بخش کشاورزی نوین با توجه به پیشرفت هایی که در بخش تکنولوژی انجام شده است، اشتغال ثابتی را ایجاد کنیم اما زمینه را برای اشتغال دیگران فراهم می کنیم.

وی افزود: در همین راستا تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کارگروه اقتصادمقاومتی واستانداری گلستان امضا شده تا در بحث تولیدات اساسی، حجمی را در کشور برعهده بگیریم و تولید کنیم.

دکتر مهاجر ادامه داد: این حجم در محصولات شاخص و پایه ای که زیربنای امنیت غذایی کشور است و حدود ۱۲ درصد از کل تولیدات کشور را مخصوصا در بحث گندم و دانه های روغنی است، برعهده می گیریم.

دکتر مهاجر با اشاره به پروژه های محوری جهادکشاورزی گلستان اظهار کرد: مجتمع گلخانه ای در سه سایت به شکل متمرکز انجام می شود و از محل اشتغال روستایی حدود ۱۵۰ پرونده در راستای تامین مواد مورد نیاز استان در دست اقدام است و این پرونده ها در حدود ۴۰ الی ۵۰ هکتار در گلخانه های کوچک در حال انجام است.

وی با اشاره به مجتمع مربوط به بذرهیبرید تصریح کرد: نخستین مجتمع کار خود را در این زمینه آغاز کرده است و تا آخر فروردین ماه نخستین گلخانه آماده کشت آماده بهره برداری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: گلخانه قربان آباد در شهرستان آق قلا ۱۴ هکتار مساحت دارد که ۱۲ هکتار آن برای گلخانه در نظر گرفته شده است و این پروژه چند سالی معطل مشکل حقوقی بود که برطرف شده است.

دکتر مهاجر با اشاره به پروژه استفاده حداکثری از ظرفیت مرغداری های گلستان اظهار کرد: کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی به دلیل مدیریت واحد و کاهش هزینه ها، توان بازیابی و تولید مرغ سایز و با کیفیت، تولید و صادرات بر اساس سفارش مشتری، استفاده از برند خاص برای صادرات و امکان رصد کیفیت و ... از جمله اهداف این پروژه است.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه تولید پولت (جوجه آماده تخمگذاری) به استان گلستان وابسته است، اظهار کرد: در سال جاری با مجوزهایی اخذ شده تولید گوشت مرغ به مرز ۲۱۰ هزارتن رسیده و این در حالی است که میزان تولید ما در سال ۹۵ حدود ۱۵۶ هزار تن بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: جوجه ریزی در استان گلستان در ماه گذشته از هفت میلیون و ۵۰۰ قطعه به ۹ میلیون و ۵۰۰ قطعه رسیده است.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار