طی 10 ماهه امسال

مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: طی 10 ماهه سال جاری بالغ بر 3 میلیون و 490 هزار دلار صادرات چمدانی در استان گلستان انجام شد.

بیش از 3 میلیون و 490 هزار دلار صادرات چمدانی در گلستان انجام شد

به گزارش گلستان24؛سیدابراهیم حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان در خصوص تردد مسافر در 10 ماهه گذشته در این استان اظهار کرد: 58 هزار نفر خروجی و 58 هزار نفر ورودی تردد مسافر در استان گلستان انجام شده است.
وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ نفر به صورت ثابت در این مسیر تردد می‌کنند، تصریح کرد: بالغ بر ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار صادرات چمدانی در استان انجام گرفته است.
مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به وجود ۳۸۶ دستگاه ماشین‌آلات کارنتی از افزایش 93 درصدی ماشین آلات در استان خبر داد و گفت: تعداد ماشین‌آلات به ۷۴۴ دستگاه افزایش یافته است.
حسینی بیان کرد: کالای صادراتی در کمتر از یک روز و کالاهای وارداتی در کمتر از سه روز ترخیص می‌شوند.

وی در خصوص مزایای مناطق آزاد گفت: این مناطق باعث جذب سرمایه گذاران خارجی، تولید کالا برای صادرات، اشتغال و توسعه منطقه می‌شود.
مدیرکل گمرکات استان گلستان افزود: منطقه آزاد اینچه برون در مجلس در حال تصویب است با توجه به معدنی بودن منطقه آزاد می‌تواند این منطقه را بارانداز محصولات غلات کند.
حسینی گفت: صنعتی بودن، تجاری بودن، خرده‌فروشی مناطق آزاد باید مشخص شود، گمرکات استان این آمادگی را دارد پس از تصویب منطقه آزاد این زیرساخت‌ها را تامین کنند.
وی بیان کرد: مجتمع‌های تجاری، صنعتی و تولیدی را می‌توانیم به صورت فاز بندی اجرایی کنیم ۲۹۰ هکتار زمین مربوط به منطقه آزاد باید منطقه فازبندی و زون‌بندی شود ورودی و خروجی مناطق آزاد مشخص کنند تا ما در آنجا مستقر شویم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار