برخی مدعیان اخلاقِ سیاسی وقتی به صحنه عمل وارد می‌شوند رفتار غیردموکراتیک دارند

رئیس، اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان شعبه استان گلستان و اعضای شورای حوزه‌های استان با استعفای و انصراف‌ دسته‌جمعی خود اعلام کردند از ادامه هرنوع همکاری با حزب ندای ایرانیان خودداری و در بیانیه‌ای تاکید کردند: برخی مدعیان اخلاقِ سیاسی و دموکراسی وقتی به صحنه عمل وارد می‌شوند، بر مبنای دیگر عمل می‌کنند.

استعفای دسته‌جمعی رئیس و اعضای حزب ندای گلستان به رویکرد غیراصولی این حزب/ شناخت ما از زد و بندهای سیاسی و رویکردهای ابزاری به امر سیاست‌ورزی افزوده شد

به گزارش گلستان24؛در بیانیه حزب ندای ایرانیان شعبه گلستان که نسخه‌ای از آن به دفتر این خبرگزاری ارسال شد ضمن اعلام خبر استعفای رئیس و اعضای حزب ندای ایرانیان شعبه استان گلستان به صورت دسته‌جمعی اعلام شد: در مدت فعالیت در این حزب تجربه بسیار ارزشمندی بود که شناخت ما از زد و بندهای سیاسی و رویکردهای ابزاری به امر سیاست‌ورزی افزوده کرد.

در 22 آذرماه 1394 در همایش «اصلاحات و مجلس آینده» که با حضور سیدمحمدصادق خرازی در شهرستان گرگان برگزار شد آغاز فعالیت شعبه شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان استان گلستان کلید خورد و اعضای این حزب در استان معرفی شدند.

در آن همایش «قربان برزگر» به عنوان رئیس شعبه شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان استان گلستان معرفی شد و شیرمحمدلی به عنوان نائب‎رئیس، عین‎الله تاجیک به عنوان دبیر و محمود سلطانی به عنوان رئیس تشکیلات این حزب در استان منصوب شدند.

اکنون بعد 27 ماه از راه‌اندازی این حزب، اعضای هیات رئیسه در یک استعفای دست‌جمعی و طی بیانیه اعلام کرد: بی‌گمان نمی‌توان انکار کرد با وجود تمامی نامهربانی‌ها و رفتارهای نافی اخلاقِ سیاسی که در باور ما اتخاذ چنین فرایند نامأنوس و تعجب‌آوری محصول کژفهمی و درک نازل برخی از مسئولان و ارکان حزب در مرکز از چرایی‌ها و بایدها و نبایدهای کار تشکیلاتی است، این مدت تجربه بسیار ارزشمندی بود که شناخت ما را از زد و بندهای سیاسی و نگاه و رویکردهای ابزاری به امر سیاست‌ورزی افزون کرد و موجب شد امروز بفهمیم که برخی مدعیان اخلاقِ سیاسی و دموکراسی وقتی به صحنه عمل وارد می‌شوند، بر چه مبنایی عمل می‌کنند. لذا ضمن سپاس و قدردانی از همه اعضای گرانقدر حزب که در این مدت ما را همراهی نمودند، اینجانبان رئیس، اعضای شورای مرکزی شعبه و اعضای شورای حوزه‌های استان استعفا و انصراف‌دسته جمعی خود را از ادامه هر نوع همکاری با حزب ندای ایرانیان اعلام می‌داریم.

متن کامل نامه استعفای 66 نفر از اعضای حزب ندای ایرانیان شعبه گلستان به شرح ذیل است:
 
جناب آقای دکتر صادق خرازی  
دبیرکل محترم ‌حزب ندای ایرانیان
حزب ندای ایرانیان با شعار «یاری رساندن به تحقق آرمان های بزرگ اصلاحات» و ادعای «پرچم داری واقعی این گفتمان» توانست ما را جذب خود نماید و در مدت اندکی که از تغییرات و ترمیم نواقص کمی و کیفی در شورای مرکزی حزب ندای گلستان گذشت توانست با تمامی کمبودها و سنگ‌اندازی‌ها، نیروهای فعال، شناخته شده و فرهیخته‌ای را به عضویت حزب در استان گلستان درآورد.
در سال 96 در تمامی شهرهای استان جلساتی برای معرفی اهداف و آرمان‌های حزب برگزار شد و در بیش از نیمی از شهرستان های گلستان شورای مرکزی حوزه ها با چهره‌های خوشنام و معتقد به جریان اصلاحات تشکیل شد از اینرو با اهتمامی واسع و مخاطره‌آمیز، شعبه در آستانه انحلال استان گلستان، حیاتی دوباره یافته و از لحاظ کمیت از بسیاری از احزابی که سال‌ها در گلستان فعالیت می‌کنند پیشی گرفت و از لحاظ کیفیت  به حزبی درخور و شایسته اعتنا در یکی از سیاسی‌ترین استان‌های کشور مبدل شد، به طوری که در بسیاری از تصمیمات استان نقشی محوری داشت.  
 از سوی دیگر در این مدت معدودی از افراد فرصت‌طلب و کاسبکار سیاسی با آنکه عضو شعبه گلستان بودند با همراهی برخی از مسوولان ارکان حزب در پایتخت، هرآنچه در توان داشته‌اند به کار بستند تا مانع پیشرفت و توسعه گفتمان حزب ندا در استان شوند و از اختلاف درونی دو جناح حزب در مرکز نیز بیشترین بهره را بردند، تا مانع رشد و ترقی این نهال نوپا ولی پویا شوند؛ به همین سبب با ارائه اطلاعات دروغ و فریبکارانه تصمیم‌گیری کمیته‌های مؤثر حزب در مرکز را در مسیری نادرست، جهت دادند.
 ممکن است برای برخی بروز چنین رفتاری در بخشی از پیکره حزب، غیرعقلانی ارزیابی شده و اسباب تعجب و تحیر را موجب شود، ولی در گذار بازخوانی آرشیو فعالیت احزاب در کشور در ادوار مختلف متوجه این حقیقت تلخ خواهیم شد که برای افراد و عناصر سوداگر، آرمان و گفتمان فاقد هرگونه اهمیت ذاتی محسوب شده و آنچه در اولویت آغازین انگیزه‌ها و انگاره‌های ذهنی و عینی آنان جای می‌گیرد، تنها منافع شخصی است، برای این گروه آمال و آرزوهای فردی و محفلی ست که جهت‌گیری‌های سیاسی آنان را تبیین و ساختارمند می‌سازد!
 افراد هدایت‌کننده چنین سناریویی در حزب ندای شعبه استان گلستان، که اتفاقاً ارتباط بسیار خوبی هم با برخی از اعضای شورای مرکزی و مسوولان کمیته‌ها در تهران دارند، و امروز «شادمان از حذف رقیبانند» بهتر است بدانند، رقیبی بالاتر از حرص و طمعی که برای رسیدن به آن منافع حزب را نادیده و فقط بر اساس منافع شخصی، جهت را به سمتی بردند که بسیاری از افراد معرفی شده توسط هیئت رئیسه و رکن تشکیلات شعبه در حزب ندای گلستان را حذف کردند، ندارند.
 شاید تصمیم کمیته استان‌ها و سایر ارکان مرکز، خصوصاً هیئت اجرایی در حذف افراد معرفی شده برای شورای مرکزی موقت استان در ظاهر با آیین‌نامه‌های داخلی حزب قابل تطابق به نظر آید و بتوان برای آن توجیهاتی قانونی تراشید، ولی در قاموس رویکرد کار حزبی، عملی غیر دموکراتیک و وهن‌آور ارزیابی خواهد شد!  
جناب دکتر خرازی
 اینکه از چه روی جنابعالی، مجموعه و ارکان تحت زعامت شما در مرکز به این باور نادرست رسیده‌اید که با اتخاذ یک رویکرد غیراصولی، غیردموکراتیک و بدور از علت ایجابی شکل‌گیری احزاب و در تباین با مرامنامه حزب متبوع، در جهت سلب اختیارات و استقلال شعبات استانی گام برداشته و بدون توجه به تلاش‌ها و توانمندی‌های شعب و اعضای فرهیخته و نجیب آن، به چینش نیرو در شورای شعبه گلستان ابرام ورزیده، پرسش بدون پاسخی ست که در ذهن ما نقش بسته است.   
ظاهراً در باور تصمیم‌سازان حزب در مرکز، شعب استانی بیش از آن که شریان‌های حیاتی و توانمندساز حزب و ترجمان روند صحیح دموکراسی پایین به بالا ارزیابی شوند در قامت تیول مرکزیت حزب و شایسته تحمیل و تحمل هرگونه تصمیم در ارکان فوقانی آن ارزیابی می‌شوند!
بی‌گمان نمی‌توان انکار کرد علیرغم تمامی نامهربانی‌ها و رفتارهای نافی اخلاقِ سیاسی که در باور ما اتخاذ چنین فرایند نامأنوس و تعجب‌آوری محصول کژفهمی و درک نازل برخی از مسئولان و ارکان حزب در مرکز از چرایی‌ها و بایدها و نبایدهای کار تشکیلاتی است، این مدت تجربه بسیار ارزشمندی بود که شناخت ما را از زد و بندهای سیاسی و نگاه و رویکردهای ابزاری به امر سیاست‌ورزی افزون کرد و موجب شد امروز بفهمیم که برخی مدعیان اخلاقِ سیاسی و دموکراسی وقتی به صحنه عمل وارد می‌شوند، بر چه مبنایی عمل می‌کنند. لذا ضمن سپاس و قدردانی از همه اعضای گرانقدر حزب که در این مدت ما را همراهی نمودند، اینجانبان رئیس، اعضای شورای مرکزی شعبه و اعضای شورای حوزه‌های استان استعفا و انصراف‌دسته جمعی خود را از ادامه هر نوع همکاری با حزب ندای ایرانیان اعلام می‌داریم.
                                                                                                                               ومن الله توفیق
                                                                                                                      جمعه یازدهم اسفندماه ٩٦
١) دکتر سید قاسم کیاموسوی ( رییس شعبه)
٢) دکتر  قربانعلی روشنی ( نایب رییس)
٣) دکتر غلامرضا  محرابی ( شورای مرکزی)
٤) دکتر  محمود سلطانی ( شورای مرکزی)
٥) مهندس شیر علی میرداروطن ( دبیر حزب )
٦) مهندس  روزبه باقری ( شورای مرکزی)
۷) جناب  علی محمد رایج ( شورای مرکزی)  
۸) مهندس مسعودیفر ( شورای حوزه گرگان و شورای پیشنهادی شعبه )
٩) علی خوشبین ( شورای حوزه گنبد و شورای پیشنهادی شعبه)
١٠) حسین بای ( رییس حوزه رامیان و شورای پیشنهادی شعبه )
١١)  عبدالیحیی کر( رییس حوزه بندر ترکمن و شورای پیشنهادی شعبه )
١٢) مهندس رویا کاوه( رییس حوزه گنبد و شورای پیشنهادی شعبه )
١٣) مهندس  صدیقه جعفری( شورای پیشنهادی شعبه )
١٤)  ملیحه سادات کیاموسوی( شورای پیشنهادی شعبه )
١٥) دکتر سکینه بیگم  کاظمی( شورای پیشنهادی شعبه )
١٦) دکتر  سید جمال الدین حسینی ( عضو شورای مرکزی )
١٧) مهندس  علیرضا ریاضی( عضو شورای مرکزی )
١٨) مهندس  بنیامین دکریایی( دبیر حوزه کردکوی)
١٩)مهندس علیرضا غفاری ( حوزه گرگان)
٢٠) مهندس غلامرضا جاوید ( شورای حوزه کردکوی)
٢١) مهندس حمید رضارهبری ( حوزه گرگان )
٢٢) محبوبه خشنود ( شورای حوزه گنبد )
٢٣) افسون گوهری( نایب رییس حوزه گنبد )
٢٤) فرهاد میرداروطن ( شورای حوزه ازادشهر )
٢٥) مهندس مجید مسلمی عقیلی( رییس حوزه کردکوی)
٢٦) علیرضا میرعرب( شورای حوزه ازادشهر )
٢٧) علی بیروتی الهی( شورای حوزه گرگان)
٢٨) دکتر محمود صادقلو( شورای حوزه ازادشهر )
٢٩)مهندس غلامرضا بیکی( شورای حوزه گرگان)
٣٠) مهندس علی مسیبی( حوزه گرگان)
٣١) مهدی بای ( مشاور عالی رییس شعبه )
٣٢) سجاد میردارووطن( رییس حوزه ازادشهر )
٣٣) دکتر سعید غریبی( حوزه گنبد )
٣٤)  محمود میرعرب رضی( شورای حوزه ازادشهر )
٣٥) مهندس محسن نوری( شورای حوزه ازادشهر )
٣٦) مهندس هادی لشکربلوکی(دبیر حوزه بندرگز)
٣٧) مهندس حسن هادیان( رییس حوزه بندرگز)
٣٨) دکتر علی اصغر شفیع پور( شورای حوزه بندرگز)
٣٩) محمد رضا منوچهری( حوزه بندرگز)
٤٠) مهندس مهدی لولایی( شورای حوزه گرگان)
٤١) دکتر کیانوش حق نما ( حوزه گنبد )
٤٢) دکتر عبدالرضا قرنجیکی ( رییس حوزه گمیشان )
٤٣) مرتضی صادقلو( شورای حوزه ازادشهر )
٤٤) مهدی حسین پور( شورای حوزه ازادشهر )
٤٥) مریم علیزاده( شورای حوزه ازادشهر)
٤٦) سید روح الله قاضوی( شورای حوزه مینودشت )
٤٧) اصغر ممشلی ( رییس حوزه مینودشت)
٤٨) مهندس ایوب امانزاده ( رییس حوزه اقلا)
٤٩ )مهندس علی رایج ( حوزه گرگان)
٥٠) مجتبی رایج ( حوزه گرگان)
۵۱) خانم سمیه سعدی (حوزه کلاله)
۵۲) سید عیسی نقی پور(حوزه کلاله )  
۵۳)خانم  زهرا رجنی (حوزه کلاله)  
۵۴)حاج عبدل عزیز پقه (کلاله )  
۵۵) مجتبی پسرکلو ( حوزه مینودشت )  
۵۶) مهدی ممشلی ( حوزه مینودشت)  
۵۷)جمشید بحرمال ( شورای حوزه بندر ترکمن)
٥٨) یعقوب پنق ( شورای ح بندر ترکمن)
٥٩) بهروز سعادتی ( شورای ح بندر ترکمن)
٦٠) کامبیز ایری( شورای ح ترکمن)
٦١) تاج الدین قرجه ( شورای ح ترکمن)
٦٢) احمد علمدار( شورای ح ترکمن)
٦٣) عبدالجلال اونق ( شورای ح ترکمن)
٦٤) عبدالله حسنقلی کر( شورای ح ترکمن)
٦٥) عبدالحکیم نیک مراد ( شورای ح ترکمن)
٦٦) سید مرتضی حسینی ( حوزه گرگان)

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار