مدیرکل هواشناسی استان گلستان خبر داد

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: با توجه به شرایط ناپایدار روزهای آتی امیدواریم که بارندگی‌های خوبی در سطح استان شاهد باشیم.

پیش‌بینی بارندگی‌های مناسب در سطح گلستان

به گزارش گلستان24؛نوربخش دادشی‌تنکابنی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی کمیته بحران استان گلستان در مرکز پایش و پیش‌بینی هواشناسی اظهار کرد: پیرو اطلاعیه مورخه 21 بهمن ماه 1396 و متعاقب آن اخطاریه جوی مورخه 23 بهمن ماه 1396 مرکز پیش‌بینی، نشست اعضای شورای هماهنگی کمیته بحران استان در محل مرکز پایش و پیش بینی هواشناسی برای آمادگی هر بیشتر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

وی از حضور مسوولان مربوط و دستگاه‌های خدمت‌رسان  به جهت اهمیت موضوع تقدیر و تشکر کرد و افزود: هر چه آمادگی‌ دستگاه‌های خدمت‌رسانی در شرایط بحرانی بیشتر باشد خسارت وارده به مردم کاهش می‌یابد.

در ادامه رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان به تشریح آب و هوای استان با توجه به خروجی مدل‌ها و الگوهای هواشناسی پرداخت و گفت: در بیشتر نقاط استان وقوع بارندگی بین پنج میلیمتر تا ۲۵ میلیمتر طی مدت فعالیت سامانه سرد و بارشی ورودی به استان پیش‌بینی می‌شود.

*شدت بارش‌ها اختلال در ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری دور از انتظار نیست

محمود محمد قلی‌پور اظهار کرد: در مناطق کوهستانی بارش‌ها به صورت برف بوده و پدیده مه را به همراه داشته و وزش باد شدید و کاهش دمایی بین هشت درجه تا ۱۰ درجه سلسیوس رخ خواهد داد و به سبب شدت بارش‌ها اختلال در ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری دور از انتظار نیست.
در ادامه پس از بحث و بررسی‌های کارشناسی اعضای شورای هماهنگی کمیته بحران استان مقرر شد تمهیدات لازم از سوی مدیریت بحران استان، مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، هلال احمر استان و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط اندیشیده و اقدامات و اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت پذیرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار