رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان:

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان گفت: در استان گلستان تعداد یک‌هزار 736 دانش‌آموز فرهنگی در مسابقات قرآن، نماز و عترت شرکت می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سی و ششمین مسابقات قرآن،عترت و نماز در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24؛سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در استان گلستان برگزار می‌شود که تعداد یک‌هزار 736 دانش‌آموز فرهنگی در مسابقات قرآن، نماز و عترت شرکت می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت یک فرصت و یک زمینه تربیتی برای دانش‌آموزان فراهم کرده است تا دانش‌آموزان بتوانند از این فرصت استفاده کنند و استعدادهای خودشان را هر روز شکوفاتر کنند.

در این زمینه گفت و گویی با سیدرضا حسینی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان صورت گرفت که خواندن آن خالی از لطف نیست.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: امروز نخستین روز از 36 امین مسابقات قرآن، عترت و نماز پسران استان گلستان است که ساعت 9 صبح در شهرستان مینودشت افتتاحیه باشکوهی را با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و اولیای دانش‌آموزان و خانواده معظم شهدا برگزار خواهیم کرد.

 

*چه تعداد از دانش‌آموزان فرهنگی نخبه پسر در مسابقات قرآن، عترت و نماز در استان گلستان شرکت کردند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؟

حسینی: در استان گلستان تعداد یکهزار 736 نفر دانش‌آموزان فرهنگی در مسابقات قرآن، نماز و عترت شرکت می‌کنند.

تعداد 896 نفر از دانش‌آموزان نخبه پسر قرآن، عترت و نماز در این مسابقات توسط داوران متخصص استانی و کشوری داوری می‌شوند به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

مسابقات قرآنی ما یک فرصت و یک زمینه تربیتی ربای داشن‌آموزان فراهم کرده است تا دانش‌آموزان بتوانند از این فرصت استفاده کنند و استعدادهای خودشان را هر روز شکوفاتر کنند.

*چه تعداد از دانش‌آموزان فرهنگی نخبه دختر در مسابقات قرآن، عترت و نماز در استان گلستان شرکت کردند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؟

حسینی: تعداد 896 نفر امروز در شهرستان مینودشت شرکت می‌کنند و در روز نخست 448 نفر و در روز دوم 448 نفر دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در هفته آتی شاهد برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز توسط دختران نخبه در شهرستان علی‌آبادکتول خواهیم بود.

تعداد 728 دختر نخبه در شهرستان علی‌آبادکتول در مسابقات قرآن، نماز و عترت به رقابت خواهند پرداخت بیشترین افراد در رشته قرائت و رشته‌های عترت و نماز شرکت کردند.

تعداد 364 نفر در روز نخست مسابقات قرآن، نماز و عترت شرکت می‌کنند و 364 نفر در روز دوم مسابقات قرآن، نماز و عترت به رقابت خواهند پرداخت.

*مسابقات قرآن، نماز و عترت در چند رشته برگزار می‌شود؟

حسینی: مسابقات قرآن، نماز و عترت که امروز و فردا برای دانش‌آموزان پسر نخبه قرانی در استان گلستان برگزار می‌شود در 14 رشته قرآنی شرکت کردند رشته قرائت، حفظ قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام و اذان است.

دانش‌آموزان به صورت کتبی، عملی و شفاهی در این مسابقات شرکت می‌کنند و پس از اینکه تمام مسابقات به پایان رسید در فرودین ماه سال 1397 برای آماده‌سازی می‌روند و کلاس‌های آماده‌سازی می‌روند و سپس به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار