گزارش؛

امامزاده عبدالله گرگان، مزار دیرینه اموات مردم این شهرستان، دیگر گنجایش تدفین فوتی های جدید را ندارد.

خداحافظی قریب الوقوع اموات گرگانی از امامزاده عبدالله

به گزارش گلستان24؛به نقل از پاسرو؛ به گفته رئیس شورای شهر گرگان، امامزاده عبدالله این شهر در حال تکمیل شدن است و گنجایش تدفین فوتی های جدید را ندارد، کمیسیون عمرانی شورا نیز طرح هایی برای برون رفت از این مشکل مطرح کرد، طرحی نظیر چهار طبقه کردن قبور که البته این طرح در صحن علنی شورا رای نیاورد.

تکمیل مزار دیرینه ی اموات گرگانی ها، مسئله ای است که در حضور نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز مطرح شد، مسئله ای که طبق سخنان مسئولین امر، به نظر می رسد در نهایت با تغییر مکان و یا همان انتقال مزار، حل و فصل شود.

نورمحمد تربتی نژاد، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، در این خصوص ابراز کرد: امامزاده عبدالله دیگر پاسخگوی فوتی های جدید نیست ، باید فکری به حال این مسئله کرد و هر چه سریعتر نیز نسبت به در نظر گرفتن آرامستان جدید اقدام شود.

زمین 2هکتاری شهرداری گرگان آماده انتقال مزار

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان نیز خاطرنشان کرد: ظرفیت آرامستان امامزاده عبدالله پر شده است و حداکثر تا چند ماه آینده امکان خدمات دهی داشته باشد از همین رو در همان روزهای نخستین تصمیم گرفتیم زمینی را که در اختیار داریم به این کار اختصاص دهیم.

دادبود افزود: زمین مدنظر ما برای آرامستان جدید تقریبا 2هکتار است که آن را تغییر کاربری داده ایم و حتی الامکان پیش از عید این انتقال مزار صورت می گیرد.

شهردار گرگان متذکر شد: ان شاالله با همکاری دستگاه های اجرایی و استعلام شونده، بتوانیم هر چه سریعتر این مشکل را حل کنیم و مزار را انتقال دهیم.

قبور 4 طبقه با فرهنگ گرگانی ها مغایرت دارد

فائزه عبداللهی، رئیس شورای شهر گرگان نیز در همین خصوص تصریح کرد: قبور چهار طبقه مغایر با فرهنگ مردم گرگان است و پذیرش آن دشوار است لذا باید نسبت به واگذاری زمین جدید برای انتقال مزار هر چه سریعتر از سوی شهرداری اقدام شود.

عبداللهی تأکید کرد: در حال حاضر که ظرفیت آرامستان امامزاده عبدالله در حال پر شدن است نمی توان یک مرتبه فرهنگ قبور چهار طبقه را نهادینه کرد این اقدام باید از چند سال قبل پیگیری می شد لذا راه حل فعلی انتقال آرامستان به نقطه ای دیگر است.

گرگان در ماه حدود 140 فوتی دارد

ناصر گرزین، از اعضای شورای شهر نیز، انتقال آرامستان را یکی از معضلات شهرداری خواند و گفت: در ماه حدود 140 فوتی در گرگان داریم، برای چهار طبقه کردن قبور باید پیش از این ها اقدام می شد و اکنون زمانی برای این کار وجود ندارد چه بسا که طبق گفته شهرداری چهار طبقه کردن هر قبر یک میلیون و 200 هزار تومان برای شهرداری هزینه دارد.

آیا مزار گرگانی ها از هسته اصلی شهر خارج می شود؟

شهردار گرگان از انتقال زمین آرامستان گرگان خبر داد اما چیزی از مکان این زمین 2 هکتاری جدید نگفت، «میرمحمد غراوی» در صحن چهل و چهارم شورای شهر گفته بود که معمولا مزارها در خارج از شهرها و حاشیه شهرها قرار دارند، شاید این گفته موید این است که آرامستان جدید گرگانی ها در حال خارج شدن از هسته مرکزی شهر به یکی از حاشیه ها(احتمالا در شمال شهر) باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار