مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: مدرسه بهترین زمینه برای فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی است.

مدرسه بهترین زمینه برای فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی است

 به گزارش گلستان24؛محمدرضا وطنی صبح دوشنبه در همایش تجلیل از آثار برگزیده دانش آموزان در حوزه قاچاق کالا و ارز که صبح دوشنبه در کانون طه برگزارشد، اظهار کرد: هدف نهایی قاچاق کالا فلج کردن اقتصاد داخلی است که به دنبال آن وابستگی اقتصادی به دیگر کشورها را در پی دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش در راستای آشنایی دانش آموزان با تولیدات داخلی و نهادینه ساختن فرهنگ مصرف کالای ایرانی، اقدام به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و مهارت آموزی در حوزه  اشتغال و تولید کرده است.

وطنی ادامه داد: سال گذشته طرح هر مهارت برای هر دانش آموز  در استان اجرائی شد و امسال هم طرحی با عنوان ایران مهارت در حال اجرا است که هدف آن مهارت آموزی دانش آموزان در کنار تحصیل و تقویت فرهنگ کار تقویت است.

وی افزود: متناسب با ذوق دانش آموز شرایط را برای آنها فراهم می کنیم و این مساله به زودی از پیش دبستانی شروع خواهد شد.

وطنی ادامه داد:  فرهنگ کار و تولید را در کشور مجود است ولی عمل به آن ضعیف است و باید تولید، ساخت و آشنایی با مهارت آموزی و شناخت کالاهای ایرانی و مسایل مربوط به فروش و تولید از سنین پائین آموزش داده شود تا آینده کالای ایرانی تضمین شود.

وطنی گفت: اگر آشنایی با کالای ایرانی از مدارس شروع شود، در سال‌های آینده این فرهنگ سازی برای دانش آموزان نهادینه خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در پایان  از تشکیل کمیته فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا در استان خبر داد و گفت: ایجاد این کمیته در جهت ارتقاء فرهنگ مصرف کالای ایرانی بسیار موثر است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار